№ з/п

Профспілкова сторона

Сторона роботодавців

Сторона органів виконавчої влади

РОЗДІЛ ІІ

Оплата, умови, охорона праці та соціальний захист працюючих

Оплата праці

 

Кабінет Міністрів зобов’язується:

Сторони домовились:

Сторони домовились:

1

2.13. Передбачати в проекті Державного бюджету на відповідні роки видатки на освіту, науку, охорону здоров’я в обсягах, що відповідають гарантіям, передбаченим ст. 61 Закону України „Про освіту”, ст. 34 Закону України „Про наукову і науково-технічну діяльність” та ст. 12 Закону України „Основи законодавства України про охорону здоров’я”.

Ініціювати внесення відповідних змін до Закону України „Про соціальні послуги” щодо встановлення аналогічних державних гарантій працівникам соціальної сфери.

Виключити

Сторона роботодавців підтримує необхідність реалізації норм законів України, всіх без винятку.

Водночас не вбачаємо доцільності зазначати в Генеральній угоді зобов’язання щодо реалізації якихось окремих чітких норм законів.

Враховано у тексті розділу ІІ Генеральної угоди.

2

2.14. Ініціювати відновлення ст. 13 Закону України „Про оплату праці”,  попередньої редакції ст. 57 Закону України „Про освіту”, ст. 77 Закону України „Основи законодавства України про охорону здоров’я”, ст. 18 Закону України „Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії”, ст.ст. 34, 37 Закону України „Про державну службу”, ст. 21  Закону України  „Про службу в органах місцевого самоврядування”.

Виключити

Можливість ініціювати внесення змін до будь-яких законів чи інших нормативних актів має будь-яка із сторін.

Конкретні зміни потребують обговорення та консультацій.

Сторона роботодавців готова до будь-яких консультацій щодо змін, зокрема і запропонованих у цьому пункті.

Враховано у тексті розділу ІІ Генеральної угоди.

 

Сторони домовились:

3

2.22. Протягом І півріччя 2016 року розробити та подати до Верховної Ради України законопроекти щодо:

2.22.1. економічного захисту працівника у разі затримки виплати заробітної плати;

Виключити

Для включення спільного зобов’язання щодо внесення змін до закону СПО роботодавців вважає за доцільне деталізувати в чому подібні зміни можуть полягати.

Брати зобов’язання із внесення змін без розуміння їх змісту є недоцільним і безвідповідальним.

Сторона роботодавців готова до будь-яких консультацій щодо змін, зокрема і запропонованих у цьому пункті.

Враховано у тексті розділу ІІ Генеральної угоди.

Умови та охорона праці

 

Кабінет Міністрів зобов’язується:

Сторони домовились:

Сторони домовились:

4

4.19. Опрацювати за участю соціальних партнерів питання спеціалізації суддів щодо розгляду трудових спорів.

Виключити

Питання спеціалізації суддів чи судів не входить до сфери питань, які охоплюються законодавством про колективно договірне регулювання трудових відносин.

 

Виключити

Пропозиція не є предметом Генеральної угоди.

Крім того слід зазначити, що згідно із чинним законодавством систему судів загальної юрисдикції складають місцеві суди, апеляційні суди, вищі спеціалізовані суди та Верховний Суд України.

Статтею 18 Закону України „Про судоустрій і статус суддів” передбачено, що у судах загальної юрисдикції може запроваджуватися спеціалізація суддів з розгляду конкретних категорій справ.

У зв’язку з цим, у судах відповідної юрисдикції може запроваджуватися спеціалізація суддів з розгляду справ з трудових спорів.

5

59. Підприємствам, установам, організаціям із шкідливими умовами праці, що фінансуються із державного бюджету, при складанні кошторисів та бюджетних запитів передбачати видатки на охорону праці в обсязі не менше 0,5 % від фонду оплати праці.

59. Рекомендувати підприємствам, установам, організаціям із шкідливими умовами праці, що фінансуються із державного бюджету, при складанні кошторисів передбачати видатки на охорону праці в обсязі не менше 0,2 % від фонду оплати праці.

 

Соціальний захист працюючих

 

Сторони домовились:

6

3.1 Підготувати для внесення до Верховної Ради України узгоджені:

3.1.1. проект Основних засад соціальної політики України до 2025 року, яка виступатиме стратегічним орієнтиром у процесі формування соціальної політики держави в рамках реалізації „Стратегії реформ-2020” Президента України та Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом – протягом 2016 року;

Сторона роботодавців не заперечуватиме проти узгодженої сторонами редакції цього пункту

Виключити

Основні напрями соціальної політики на сьогодні передбачають вже прийняті нормативні акти, зокрема:

Програма діяльності Кабінету Міністрів України, Стратегія сталого розвитку „Україна – 2020”,

Державна стратегія регіонального розвитку на період до 2020 року;

Стратегія розвитку державної молодіжної політики на період до 2020 року;

Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року.

Подано до Кабінету Міністрів проект Стратегії подолання бідності, яку передбачається реалізовувати до 2025 року.

7

3.13 Актуалізувати та у І кварталі 2016 року затвердити оновлені набори продуктів харчування, непродовольчих товарів та послуг для основних соціальних та демографічних груп населення для визначення прожиткового мінімуму.

 

Виключити.

Наразі триває процес обговорення нових принципів формування прожиткового мінімуму та підготовки відповідного законопроекту.

Запропонований пункт не дає змоги зрозуміти які саме зміни чи „актуалізація” мають бути проведені відтак не доцільно брати зобов’язання щодо якого відсутнє розуміння способу його реалізації.

3.13. Актуалізувати у 2016 році набори продуктів харчування, непродовольчих товарів та послуг для основних соціальних та демографічних груп населення для визначення прожиткового мінімуму.

 

8

3.14. Передбачити поетапне збільшення рівня забезпечення прожиткового мінімуму для визначення соціальної допомоги працездатним особам:

-  в проекті  до Державного бюджету на 2016 рік встановивши його на рівні не менш ніж  50% від розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи;

- в проекті до Державного бюджету на 2017 рік встановивши його на рівні 100% від розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи.

Сторона роботодавців готова підтримати редакцію узгоджену профспілковою стороною та стороною органів виконавчої влади

3.14. Передбачити поетапне збільшення рівня забезпечення прожиткового мінімуму для визначення соціальної допомоги працездатним особам відповідно до темпів економічного розвитку України.

 

9

3.24. Внести зміни до пункту 5 Методики обчислення сукупного доходу сім’ї для всіх видів соціальної допомоги, затвердженої спільним наказом Міністерства праці та соціальної політики, Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції, Міністерства фінансів України, Державного комітету статистики України та Державного комітету молодіжної політики, спорту і туризму України від 15.11.2001 №486/202/524/455/3370 щодо врахування при обчисленні сукупного доходу для призначення всіх видів соціальної допомоги отриманої заробітної плати (доходу) та виплат, які передбачені системою оплати праці, без урахування податків і зборів.

Виключити

 

„Розглянути у І півріччі 2016 року питання щодо можливості виключення сум сплачених податків та внесків до фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування зі складу доходів, які враховуються при обчисленні сукупного доходу сім’ї для призначення державної соціальної допомоги.”.

 

Гуманітарні питання, молодіжна політика, задоволення духовних потреб населення

10

Кабінет Міністрів України та Сторона роботодавців зобов’язуються:

3.3.2. Для забезпечення спортивно-оздоровчих заходів передбачати щороку в:

  • в державному бюджеті кошти не менше 0,3 % від фонду оплати праці для установ й організацій бюджетної сфери;

- в фінансових планах підприємств та установ достатні кошти, але не менше 0,3 % від фонду оплати праці.

Виключити.

СПО роботодавців вважає, що питання відрахування на  культурно-масову, фізкультурну і оздоровчу роботу в достатній мірі врегульовано в статті 44 Закону України „Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності”.

Обсяги таких відрахувань визначаються в колективних договорах з урахуванням можливостей та бажань сторін цих договорів.

Оскільки профспілковою стороною не пропонуються норми, що перевищують визначені законом гарантії, включати подібний пункт в Генеральну угоду є недоцільним

Виключити

Запропоновані профспілковою Стороною норми враховано у статті 44 Закону України „Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності”.

Законом України від 28.12.2014 № 79-VІІІ „Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних відносин” визначено, що окремі норми законодавства, у тому числі статті 44 Закону України „Про професійні спілки, їх права та гарантії їх діяльності”, застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів.

Відповідно до бюджетного законодавства розпорядники бюджетних коштів, виходячи з необхідності досягнення конкретних результатів за рахунок бюджетних коштів, самостійно визначають пріоритети та напрями використання цих видатків.

Таким чином, порушене питання має вирішуватись відповідно до діючого законодавства.

 

11

Кабінет Міністрів зобов’язується:

3.48Розробити і затвердити:

3.48.1. Державну програму „Студентський та учнівський гуртожиток” з відповідним фінансуванням;

Сторона роботодавців вважає за можливе підтримати узгоджену сторонами редакцію цього пункту

Виключити

Відповідно до пункту 16 Заходів щодо економного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.2014 № 65, припинено підготовку проектів нових державних цільових програм або внесення змін до затверджених цільових програм, що потребують додаткового фінансування з державного бюджету.

Реалізація пункту потребує додаткового бюджетного фінансування в обсязі близько 0,7 млрд. гривень, неінфляційні джерела покриття видатків відсутні.

Розділ ІІІ

Соціальний діалог

12

36. Залучати у порядку, визначеному законодавством, до складу керівних органів (правління, наглядова рада, ревізійна комісія) акціонерних товариств, у яких держава має більш ніж 50% акцій, представників репрезентативних на відповідному рівні профспілок.

 

 

Сторона роботодавців вважає за можливе підтримати узгоджену сторонами редакцію такого пункту

Виключити, як такий, що враховано у розділі ІІІ, або викласти у редакції:

„Рекомендувати залучати у порядку, визначеному законодавством, до участі у роботі керівних органів (правління, наглядова рада, ревізійна комісія) акціонерних товариств, у яких держава має більш ніж 50 % акцій, представників профспілкових організацій.”.

Обґрунтування:

Слова „репрезентативних на відповідному рівні профспілок” замінено словами „профспілкових організацій” з метою уникнення дискримінації профспілок.

Відповідно до ст. 4 Закону України „Про соціальний діалог в Україні” склад суб'єктів профспілкової сторони та сторони роботодавців визначається за критеріями репрезентативності для участі у колективних переговорах з укладення колективних договорів і угод, тристоронніх або двосторонніх органах та у міжнародних заходах.

Пункт викладено у формі рекомендації, оскільки Сторони Генеральної угоди самі безпосередньо не можуть виконувати таку домовленість.