МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 102 від 30.03.98
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 квітня 1998 р.
за N 268/2708
Про затвердження Положення про технічне обслуговування
і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту
Відповідно до Положення про Міністерство транспорту України, затвердженого Указом Президента України від 27 грудня 1995 року N 1186/95 "Питання Міністерства транспорту України", Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Положення про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту (додається).
2. Державному департаменту автомобільного транспорту України (Докіль Л.П.):
2.1. Забезпечити разом з Головним управлінням правового забезпечення діяльності транспорту (Логінова Л.М.) реєстрацію цього наказу в Міністерстві юстиції України.
2.2. Вважати такими, що не застосовуються в Україні, "Положение о техническом обслуживании и ремонте подвижного состава автомобильного транспорта" 1984 року та "Положення про профілактичне обслуговування і ремонт рухомого складу автомобільного транспорту" 1994 року ( n0001361-94 ).
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Перший заступник Міністра
Л.М.Костюченко
Затверджено
наказом Мінтрансу України
30.03.98 N 102
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 квітня 1998 р.
за N 268/2708
Положення
про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту
1. Загальнi положення
1.1. Це Положення визначає порядок проведення технiчного обслуговування i ремонту дорожнiх транспортних засобiв i розповсюджується на юридичних та фiзичних осiб — суб’єктiв пiдприємницької дiяльностi, якi здiйснюють експлуатацiю, технiчне обслуговування i ремонт дорожнiх транспортних засобiв (за винятком тролейбусiв, мопедiв i мотоциклiв) незалежно вiд форм власностi.
1.2. Мета технiчного обслуговування i ремонту — пiдтримування дорожнiх транспортних засобiв у технiчно справному станi та належному зовнiшньому виглядi, забезпечення надiйностi, економiчностi, безпеки руху та екологiчної безпеки.
1.3. У цьому Положеннi наведенi нижче термiни вживаються в такому значеннi:
дорожнiй транспортний засiб (ДТЗ) — транспортний засiб, призначений для експлуатацiї переважно на автомобiльних дорогах загального користування усiх категорiй i сконструйований згiдно з їхнiми нормами;
технiчне обслуговування (ТО) — комплекс операцiй чи операцiя щодо пiдтримки роботоздатностi або справностi виробу пiд час використання за призначенням, зберiгання та транспортування;
система технiчного обслуговування та ремонту технiки — сукупнiсть взаємопов’язаних засобiв, документацiї технiчного обслуговування i ремонту та виконавцiв, якi потрiбнi для пiдтримування i вiдновлення якостi виробiв, що входять у цю систему;
перiодичнiсть технiчного обслуговування (ремонту) — iнтервал часу чи напрацювання мiж даним видом технiчного обслуговування (ремонту) i наступним таким же видом або iншим бiльшої складностi;
напрацювання — тривалiсть або обсяг роботи виробу. Напрацювання може бути як неперервною величиною (тривалiсть роботи в годинах, кiлометрах пробiгу i т. iн.), так i цiлочисельною величиною (число робочих циклiв, пускiв i т. iн.);
пiдготовка до продажу — комплекс операцiй чи операцiя щодо виявлення та усунення усiх несправностей, якi виникли в процесi транспортування i зберiгання ДТЗ та пiдготовки їх до використання;
сезонне технiчне обслуговування — технiчне обслуговування, яке виконується для пiдготовки виробу до використання в осiнньо-зимових чи весняно-лiтнiх умовах;
трудомiсткiсть технiчного обслуговування (ремонту) — трудовитрати на проведення одного технiчного обслуговування (ремонту) даного виду;
фiрмове обслуговування — метод виконання технiчного обслуговування пiдприємством-виробником;
технiчний стан — сукупнiсть схильних до змiни в процесi виробництва чи експлуатацiї якостей виробу, яка характеризується в певний момент часу ознаками, встановленими технiчною документацiєю на цей вирiб;
справний стан (справнiсть) — стан виробу, який вiдповiдає усiм вимогам нормативно-технiчної i (або) конструкторської документацiї;
ремонт — комплекс операцiй щодо вiдновлення справностi або роботоздатностi виробiв та вiдновлення ресурсiв виробiв чи їх складових частин;
роботоздатний стан (роботоздатнiсть) — стан виробу, в якому значення усiх параметрiв, якi характеризують здатнiсть виконувати заданi функцiї, вiдповiдають вимогам нормативно-технiчної i (або) конструкторської документацiї;
поточний ремонт (ПР) — ремонт, який виконується для забезпечення або вiдновлення роботоздатностi виробу i полягає в замiнi i (або) вiдновленнi окремих частин (може виконуватись заявочно або за результатами дiагностування агрегатним, знеособленим та iншими методами);
капiтальний ремонт (КР) — ремонт, який виконується для вiдновлення справностi та повного або близького до повного вiдновлення ресурсу виробу iз замiною чи вiдновленням будь-яких частин, у тому числi базових;
ресурс — сумарне напрацювання виробу з початку його експлуатацiї чи поновлення експлуатацiї пiсля ремонту певного виду до переходу в граничний стан;
граничний стан — стан виробу, коли його подальше застосування за призначенням недопустиме чи недоцiльне або вiдновлення його справного чи роботоздатного стану неможливе чи недоцiльне.
2. Вимоги до технiчного стану дтз
2.1. Технiчний стан ДТЗ повинен вiдповiдати вимогам таких нормативних документiв:
Закону України «Про дорожнiй рух» (ст. 12, 16, 29, 32, 33, 36, 37, 53);
Правилам дорожнього руху України;
ДСТУ 2322-93 «Автомобiлi легковi вiдремонтованi. Загальнi технiчнi умови»;
ГОСТу 25478-91 «Автотранспортные средства. Требования к техническому состоянию по условиям безопасности движения. Методы проверки»;
ГОСТу 17.2.2.03-87 «Охрана природы. Атмосфера. Нормы и методы измерений содержания окиси углерода и углеводородов в отработавших газах автомобилей с бензиновыми двигателями. Требования безопасности»;
ГОСТу 21393-75 «Автомобили с дизелями. Дымность отработавших газов. Нормы и методы измерений. Требования безопасности»;
ДСТУ 2323-93 «Автомобiлi легковi i мототехнiка. Передпродажна пiдготовка. Порядок»;
Інструкцiям заводiв-виробникiв ДТЗ.
2.2. Вiдповiдальнiсть за технiчний стан ДТЗ визначається згiдно з чинним законодавством.
3. Система технiчного обслуговування та ремонту ДТЗ
3.1. Система технiчного обслуговування та ремонту ДТЗ передбачає:
пiдготовку до продажу;
технiчне обслуговування в перiод обкатки;
щоденне обслуговування;
перше технiчне обслуговування (ТО-1);
друге технiчне обслуговування (ТО-2);
сезонне технiчне обслуговування;
поточний ремонт;
капiтальний ремонт;
технiчне обслуговування пiд час консервацiї ДТЗ;
технiчне обслуговування та ремонт ДТЗ на лiнiї.
3.2. Пiдготовка до продажу здiйснюється торговельною органiзацiєю з метою уведення ДТЗ в експлуатацiю. Вона виконується на спецiалiзованих пунктах чи пiдприємствах, якi реалiзують продукцiю та здiйснюють фiрмове обслуговування. У разi вiдсутностi сервiсного обслуговування пiдготовку ДТЗ до експлуатацiї здiйснює покупець.
3.3. Перелiк та обсяг робiт з пiдготовки до продажу встановлюється виробником i наводиться у сервiснiй документацiї ДТЗ. Пiдготовка до продажу обов’язково мiстить такi роботи, як зняття з консервацiї, очищення, регулювання, заправлення, змащування, крiплення, а також перевiрку комплектностi та роботоздатностi.
3.4. Перелiк та обсяг робiт технiчного обслуговування в перiод обкатки ДТЗ встановлюється виробником i наводиться у сервiснiй документацiї.
3.5. Щоденне обслуговування проводиться пiсля роботи з метою пiдготовки ДТЗ до подальшої експлуатацiї. Воно передбачає:
перевiрку технiчного стану;
виконання робiт щодо пiдтримування належного зовнiшнього вигляду;
заправлення експлуатацiйними рiдинами;
усунення виявлених несправностей;
санiтарну обробку ДТЗ.
Прибирально-мийнi роботи виконуються за потребою, але обов’язково перед технiчним обслуговуванням чи ремонтом. Оброблення кузовiв автомобiлiв спецiального призначення здiйснюється вiдповiдно до вимог та iнструкцiй на перевезення даного виду вантажiв.
3.6. Перевiрка технiчного стану здiйснюється щоденно вiдповiдним технiчним персоналом пiсля повернення ДТЗ на мiсце постiйної стоянки, а також водiєм перед виїздом на лiнiю та пiд час змiни водiїв на лiнiї. Якщо ДТЗ експлуатуються без повернення в кiнцi робочого дня на мiсце постiйної стоянки, перевiрка їх технiчного стану проводиться водiєм щодня перед початком роботи.
3.7. Технiчне обслуговування ДТЗ виконується у планово-обов’язковому порядку, включаючи визначений цим документом та iнструкцiями виробникiв перелiк обов’язкових робiт.
3.8. Щоденне обслуговування, технiчне обслуговування та сезонне технiчне обслуговування ДТЗ не належать до реконструкцiї, модернiзацiї, технiчного переозброєння та iнших видiв полiпшення ДТЗ.
3.9. Перше технiчне обслуговування рекомендується здiйснювати з перiодичнiстю згiдно з таблицею 1. Примiрний перелiк операцiй ТО-1 наведено в додатку А.
Таблиця 1
|
Перiодичнiсть технiчного обслуговування дорожнiх транспортних засобiв
|
Тип ДТЗ
|
Перiодичнiсть видiв технiчного обслуговування, км
|
ЩО
|
ТО–1
|
ТО–2
|
Автомобiлi легковi, автобуси
Автомобiлi вантажнi, автобуси на базi вантажних автомобiлiв або з використанням їх базових агрегатiв, автомобiлi повноприводнi, причепи i напiвпричепи
|
Один раз на робочу добу незалежно вiд кiлькостi робочих змiн
|
5000
4000
|
20000
16000
|
Примiтка.Якщо визначена в таблицi 1 перiодичнiсть обслуговування вiдрiзняється вiд перiодичностi, визначеної документацiєю заводу-виробника, слiд керуватися документацiєю заводу-виробника.
3.10. Друге технiчне обслуговування рекомендується здiйснювати з перiодичнiстю згiдно з таблицею 1 i проводити разом з черговим ТО-1. Примiрний перелiк операцiй ТО-2 наведено в додатку Б.
3.11. Сезонне технiчне обслуговування здiйснюється двiчi на рiк (весною та восени), включає роботи, якi наведенi в додатку В, i проводиться разом з черговим ТО-2.
3.12. Поточний ремонт виконується за потребою, згiдно з результатами дiагностування технiчного стану ДТЗ, або за наявностi несправностей i призначений для забезпечення або вiдновлення його роботоздатностi.
3.13. До поточного ремонту ДТЗ належать роботи, пов’язанi з одночасною замiною не бiльше двох базових агрегатiв (крiм кузова i рами).
Перелiк базових агрегатiв наводиться у додатку Г.
3.14. Будь-який ремонт агрегатiв належить до поточного ремонту ДТЗ.
3.15. Капiтальний ремонт виконується за потреби згiдно з результатами дiагностики технiчного стану i призначений для продовження строку експлуатацiї ДТЗ.
3.16. До капiтального ремонту належать роботи, пов’язанi iз замiною кузова для автобусiв та легкових автомобiлiв, рами для вантажних автомобiлiв або одночасною замiною не менш трьох базових агрегатiв.
До капiтального ремонту причепiв належать роботи, пов’язанi iз замiною рами.
3.17. Нормативи трудомiсткостi щоденного обслуговування, технiчного обслуговування № 1, технiчного обслуговування № 2 та поточного ремонту наведенi у додатку Д.
3.18. Перiодичнiсть технiчного обслуговування, наведена у таблицi 1, може бути зменшена власником ДТЗ до 20% у залежностi вiд умов експлуатацiї ДТЗ.
3.19. Операцiї щодо замiни на ДТЗ шин та акумуляторних батарей не належать до реконструкцiї, модернiзацiї, технiчного переозброєння та iнших видiв полiпшення ДТЗ.
3.20. Норми експлуатацiйного пробiгу автомобiльних шин та порядок їх коректування в залежностi вiд умов експлуатацiї викладенi у нормативному документi «Норми експлуатацiйного пробiгу автомобiльних шин», затверджених наказом по Мiнтрансу України вiд 12 грудня 1997 р. № 420. Характеристики категорiй умов експлуатацiї ДТЗ наведенi у ГОСТ 21624-81.
3.21. Порядок технiчного обслуговування ДТЗ пiд час їх зберiгання в законсервованому станi викладений у «Рекомендациях по обслуживанию автомобильного транспорта, находящегося на консервации, и технологии снятия его с хранения» (К.: Мiнтранс, 1993).
Додаток А
до Положення про технічне обслуговування і ремонт
дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту
Примірний перелік операцій ТО-1
Контрольно-дiагностичнi, крiпильнi, регулювальнi роботи
1. Виконати роботи, передбаченi ЩО.
2. Перевiрити стан складових частин автомобiля (причепа, напiвпричепа) зовнiшнiм оглядом.
3. Перевiрити оглядом герметичнiсть з’єднань систем змащування, живлення i охолодження двигуна, а також крiплення обладнання та приладiв.
4. Перевiрити крiплення двигуна та деталей випускного тракту.
5. Перевiрити стан та натяг привiдних пасiв. У разi потреби вiдрегулювати.
6. Перевiрити роботоздатнiсть зчеплення i герметичнiсть системи гiдроприводу. Перевiрити i в разi потреби вiдрегулювати вiльний хiд педалi.
7. Перевiрити крiплення коробки передач та дiю механiзму переключення передач на нерухомому автомобiлi.
8. Перевiрити люфт у шарнiрах та шлiцевих з’єднаннях карданної передачi, крiплення його складових частин.
9. Перевiрити крiплення деталей i герметичнiсть з’єднань заднього (середнього) моста.
10. Перевiрити крiплення i шплiнтовку деталей рульового керування i герметичнiсть з’єднань системи пiдсилювача рульового керування, люфт рульового колеса i шарнiрiв рульових тяг.
11. Перевiрити роботоздатнiсть компресора i гальмiвної системи, крiплення i герметичнiсть трубопроводiв та приладiв.
12. Перевiрити справнiсть приводу i дiю стоянкового гальма. У разi потреби вiдрегулювати.
13. Перевiрити оглядом стан рами, вузлiв i деталей пiдвiски та iнших деталей i пристроїв, якi встановленi на рамi, крiплення колiс, стан шин та тиск повiтря в них. У разi потреби довести тиск до норми.
14. Перевiрити стан i крiплення кабiни, платформи, дiю замкiв, завiсiв i ручок дверей кабiни.
15. Перевiрити стан приладiв системи живлення, їх крiплення i герметичнiсть з’єднань, умiст оксиду вуглецю i вуглеводнiв у вiдпрацьованих газах бензинових двигунiв, у дизелях — рiвень задимленостi. У разi потреби вiдрегулювати.
16. Очистити акумуляторну батарею вiд пилу, бруду та слiдiв електролiту, прочистити вентиляцiйнi отвори, перевiрити крiплення i надiйнiсть контактiв електричних з’єднань. Перевiрити i в разi потреби довести до норми рiвень електролiту.
17. Перевiрити дiю звукового сигналу, електричних ламп, контрольно-вимiрювальних приладiв, фар, пiдфарникiв, заднiх лiхтарiв, стоп-сигналу та перемикача свiтла. У зимовий перiод перевiрити стан електрообладнання системи опалення та пускового пiдiгрiвника.
18. Перевiрити крiплення генератора, стартера та стан контактiв електричних з’єднань, стан переривника-розподiльника.
19. Перевiрити надiйнiсть крiплення, стан i правильнiсть пломбування спiдометра i його привода вiдповiдно до чинної iнструкцiї.
Мастильнi i очищувальнi роботи
20. Змастити вузли тертя i перевiрити рiвень оливи в картерах агрегатiв i бачках гiдроприводiв; перевiрити рiвень рiдини в гiдроприводi гальм, виключення зчеплення, рiдини в бачках омивача скла.
21. Промити повiтрянi фiльтри гiдровакуумного пiдсилювача гальм, пiддон i фiльтрувальний елемент повiтряних фiльтрiв двигуна i вентиляцiї його картера, фiльтр грубої очистки палива.
22. Спустити конденсат з повiтряних балонiв пневматичного приводу гальм.
23. В автомобiлях з дизелями злити вiдстiй з паливного бака i корпусiв фiльтрiв тонкої та грубої очистки; перевiрити рiвень оливи в паливному насосi високого тиску та регуляторi частоти обертання колiнчастого вала двигуна.
24. В умовах великої запорошеностi замiнити оливи в пiддонi картера двигуна, злити вiдстiй з корпусiв фiльтрiв очистки оливи, очистити вiд вiдкладень внутрiшню поверхню кришки корпуса фiльтра вiдцентрової очистки оливи.
25. Пiсля обслуговування перевiрити роботу агрегатiв, вузлiв i приладiв автомобiля пiд час руху або на посту дiагностування.
Примiтка.Специфiчнi роботи з технiчного обслуговування № 1 систем живлення ДТЗ, якi працюють iз застосуванням газу, а також додатковi роботи на автомобiлях-самоскидах наведенi в iнструкцiях з експлуатацiї цих виробiв.
Додаток Б
до Положення про технічне обслуговування і ремонт
дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту
Примірний перелік операцій ТО-2
Виконати роботи, передбаченi ТО-1.
Контрольно-дiагностичнi, крiпильнi, регулювальнi роботи
1. Перевiрити дiю контрольно-вимiрювальних приладiв, омивачiв вiтрового скла, фар, а в холодну пору — стан системи вентиляцiї та опалення, а також щiльнiсть дверей i вентиляцiйних люкiв, пристроїв для обiгрiву i обдуву скла.
2. Перевiрити крiплення головок цилiндрiв двигуна, стан i крiплення опор двигуна, пiддона картера двигуна, регулятора частоти обертання колiнчастого вала.
3. Перевiрити оглядом крiплення, стан i герметичнiсть картера зчеплення i коробки передач.
4. Перевiрити оглядом заднiй (середнiй) мiст: правильнiсть встановлення (без перекосу), стан i крiплення редуктора та колiсних передач, стан i правильнiсть установки балки передньої осi, кути установки переднiх колiс. При потребi виконати регулювальнi роботи.
5. В автомобiлях з пневматичним приводом гальм вiдрегулювати хiд педалi та зазори мiж накладками гальмiвних колодок i барабанами колiс.
6. В автомобiлях з гiдравлiчним приводом гальм перевiрити дiю пiдсилювача та хiд педалi.
7. Перевiрити герметичнiсть амортизаторiв, стан i крiплення їх втулок, стан колiсних дискiв, вiдрегулювати пiдшипники маточини колiс.
8. Перевiрити крiплення i герметичнiсть паливного бака, трубопроводiв, паливного насоса i карбюратора, дiю привода, повноту вiдкриття i закриття дросельної i повiтряної заслiнок.
9. У карбюраторних двигунах перевiрити рiвень палива в поплавковiй камерi, легкiсть пуску i роботу двигуна. Вiдрегулювати мiнiмальну частоту обертання колiнчастого вала двигуна в режимi холостого ходу.
10. Перевiрити роботу дизеля, справнiсть паливного насоса високого тиску, регулятора частоти обертання колiнчастого вала, визначити димнiсть вiдпрацьованих газiв. Через одне ТО-2 перевiрити кут упередження впорскування палива. При потребi виконати регулювальнi роботи.
11. Перевiрити зовнiшнiм оглядом i за допомогою приладiв стан акумуляторної батареї, її крiплення, дiю вимикача акумуляторної батареї та стан i крiплення електричних провiдникiв.
Мастильнi i очищувальнi роботи
12. Очистити i промити клапан вентиляцiї картера двигуна, замiнити фiльтрувальний елемент фiльтра тонкої очистки оливи (або очистити вiдцентровий фiльтр).
13. Прочистити сапуни i долити (замiнити) оливу в картерах агрегатiв i бачках гiдропривода автомобiля.
14. Пiсля обслуговування перевiрити роботу агрегатiв, вузлiв i приладiв автомобiля на ходу чи на дiагностичному стендi.
Примiтка: Специфiчнi роботи з технiчного обслуговування № 2 систем живлення ДТЗ, якi працюють iз застосуванням газу, а також додатковi роботи на автомобiлях-самоскидах наведенi в iнструкцiях з експлуатацiї цих виробiв.
Додаток В
до Положення про технічне обслуговування і ремонт
дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту
Примірний перелік операцій сезонного технічного обслуговування
Крiм робiт, передбачених другим технiчним обслуговуванням, виконати такi:
1. Промити систему охолодження двигуна, паливний бак i продути трубопроводи (восени), радiатори опалювача кабiни (кузова) i пусковий пiдiгрiвач.
2. Перевiрити стан i дiю кранiв системи охолодження i зливних пристроїв у системах живлення i гальм.
3. Зняти акумуляторну батарею для пiдзаряджування i вiдкоригувати густину електролiту.
4. Зняти карбюратор i паливний насос, промити та перевiрити стан i їх роботу на стендi (восени).
5. Зняти паливний насос високого тиску, промити та перевiрити стан i роботу на стендi (восени).
6. Зняти переривник-розподiльник, очистити, перевiрити його стан i, за необхiдностi, вiдрегулювати на стендi.
7. Зняти генератор i стартер, очистити, продути внутрiшню порожнину, замiнити зношенi деталi i змастити пiдшипники.
8. Замiнити оливу в спiдометровому обладнаннi, перевiрити правильнiсть пломбування спiдометра i його приводу.
9. Перевiрити справнiсть датчика включення муфти вентилятора системи охолодження, датчикiв аварiйних сигналiзаторiв у системах охолодження i змащування двигуна.
10. Перевiрити роботоздатнiсть шторок радiатора, щiльнiсть дверей, вiкон, установити (зняти) чохли утеплення.
11. Здiйснити сезонну замiну олив вiдповiдно до хiммотологiчної карти.
Примiтка.Специфiчнi роботи з технiчного обслуговування систем живлення ДТЗ, якi працюють iз застосуванням газу, а також додатковi роботи на автомобiлях-самоскидах наведенi в iнструкцiях з експлуатацiї цих виробiв.
Додаток Г
до Положення про технічне обслуговування і ремонт
дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту
Перелік базових агрегатів ДТЗ
1. Двигун з картером зчеплення у зборi.
2. Коробка передач, роздавальна коробка.
3. Гiдромеханiчна передача.
4. Заднiй мiст (вiсь).
5. Середнiй мiст (вiсь).
6. Передня вiсь (мiст).
7. Рульове керування.
8. Кабiна вантажного та кузов легкового автомобiля.
9. Кузов автобуса.
10. Рама.
11. Пiдйомне обладнання платформи автомобiля-самоскида.
Додаток Д
до Положення про технічне обслуговування і ремонт
дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту
Нормативи трудомісткості робіт з технічного обслуговування і поточного ремонту ДТЗ
Дорожнi транспортнi засоби
тип, клас
|
Трудомiсткiсть
|
ЩО
|
ТО–1
|
ТО–2
|
ПР люд-год/1000 км
|
люд-год на одне обслуговування
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1. Легковi автомобiлi
|
|
1.1. Особливо малого класу (робочий об’єм двигуна до 1,2 л, суха маса автомобiля до 850 кг)
|
0,20
|
2,0
|
7,5
|
2,5
|
1.2. Малого класу (робочий об’єм двигуна вiд 1,2 до 1,8 л, суха маса автомобiля вiд 850 до 1150 кг)
|
0,30
|
2,3
|
9,2
|
2,8
|
1.3. Середнього класу (робочий об’єм двигуна вiд 1,8 до 3,5 л, суха маса автомобiля вiд 1150 до 1500 кг)
|
0,50
|
2,9
|
11,7
|
3,2
|
2. Автобуси з бензиновим двигуном
|
|
2.1. Особливо малого класу (довжина до 5 м)
|
0,50
|
4,0
|
15,0
|
4,5
|
2.2. Малого класу (довжина 6,0–7,5 м)
|
0,70
|
5,5
|
18,0
|
5,5
|
2.3. Середнього класу (довжина 8,0–9,5 м)
|
0,80
|
5,8
|
24,0
|
6,2
|
2.4. Великого класу (довжина 10,5–12,0 м)
|
1,00
|
7,5
|
31,5
|
6,8
|
3. Автобуси з дизелями
|
|
3.1. Середнього класу (довжина 8,0–9,5 м)
|
0,80
|
5,8
|
24,0
|
6,2
|
3.2. Великого класу (довжина 10,0–12,0 м)
|
1,40
|
10,0
|
40,0
|
9,0
|
3.3. Особливо великого класу (довжина 16,5–18,0 м)
|
1,80
|
13,5
|
47,0
|
11,0
|
4. Вантажнi автомобiлi з бензиновим двигуном
|
|
4.1. Бортовi автомобiлi вантажнiстю, т:
4.1.1. 0,4
4.1.2. 1,0
4.1.3. 2,5
4.1.4. 4,0
4.1.5. 5,0
4.1.6. 7,5
|
0,20
0,30
0,42
0,45
0,50
0,55
|
2,2
2,4
2,9
3,0
3,5
3,8
|
7,3
7,6
10,8
10,9
12,6
16,5
|
2,8
2,9
3,6
3,7
4,0
6,0
|
4.2. Автомобiлi-тягачi. Маса напiвпричепа з вантажем, т:
4.2.1. 6,5–10,5
4.2.2. 12,0
4.2.3. до 18,5
|
0,35
0,45
0,55
|
4,10
4,15
4,20
|
11,6
11,9
18,2
|
4,6
4,8
6,6
|
4.3. Автомобiлi-самоскиди вантажнiстю, т:
4.3.1. 3,0–3,5
4.3.2. 5,0–5,8
|
0,48
0,80
|
2,5
3,1
|
10,5
12,4
|
4,3
4,6
|
5. Вантажнi автомобiлi з дизелями
|
|
5.1. Бортовi вантажнiстю, т:
5.1.1. 8,0
5.1.2. 12,0
5.1.3. 20,0 i понад
|
0,75
0,67
1,65
|
3,4
3,5
27,1
|
13,8
14,7
53,6
|
6,7
6,7
16,4
|
5.2. Автомобiлi-тягачi. Маса напiвпричепа з вантажем, т:
5.2.1. 17,75
5.2.2. 19,1
5.2.3. 26,0
|
0,35
0,67
0,67
|
3,20
3,74
3,85
|
12,5
15,95
16,17
|
6,0
6,35
6,82
|
5.3. Автомобiлi-самоскиди вантажнiстю, т:
5.3.1. 8,0
5.3.2. 10,0
5.3.3. 12,0
5.3.4. 27,0
5.3.5. 40,0
|
0,50
0,55
0,55
0,60
0,60
|
3,91
3,91
4,04
13,5
13,7
|
15,87
16,67
16,91
60,5
60,7
|
6,90
9,77
7,13
20,35
24,95
|
6. Причепи
|
|
6.1. Одновiснi вантажнiстю до 3,0 т
|
0,1
|
0,4
|
2,1
|
0,4
|
6.2. Двовiснi вантажнiстю, т:
6.2.1. до 8,0
6.2.2. 8,0 i понад
|
0,3
0,4
|
1,0
1,6
|
5,5
6,1
|
1,4
2,0
|
7. Напiвпричепи вантажнiстю, т:
7.1. 11,5
7.2. 13,5
7.3. 20,0
|
0,3
0,3
0,3
|
0,9
1,0
1,0
|
4,5
4,5
5,0
|
1,3
1,4
1,45
|
Примiтка:Нормативи трудомiсткостi робiт з ТО (люд-год) та ПР (люд-год/1000 км) ДТЗ, якi працюють iз застосуванням скрапленого (СНГ) та стисненого (СПГ) газу, збiльшуються вiдповiдно до видiв робiт:
ЩО на 0,15 (СНГ) та 0,2 (СПГ);
ТО-1 на 0,4 (СНГ) та 0,8 (СПГ);
ТО-2 на 1,2 (СНГ) та 2,0 (СПГ);
ПР на 0,2 (СНГ) та 0,6 (СПГ).