
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
від 23.06.2025 № 3404/ІПК/99-00-07-03-01 ІПК
Державна податкова служба України за результатами розгляду звернень ТОВ "[...]" (далі - Товариство): від (вх. ДПС № [...] від [...]); від [...] № [...] (вх. ДПС № [...] від [...]), про надання індивідуальної податкової консультації, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє таке.
Відповідно до тексту звернення, Товариство здійснює діяльність у сфері торгівлі та послуг.
Враховуючи викладене вище, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з такого питання (в контексті звернення):
Чи вважається правомірним, з точки зору чинного податкового законодавства України, зарахування коштів за реалізовані товари та/або наданні послуги на рахунок Товариства, з рахунків IBA№ покупців (як фізичних, так і юридичних осіб) відкритих у ТОВ "НоваПей", з урахуванням вимог щодо здійснення розрахунків у грошовій формі, а також положень щодо обліку доходів для цілей оподаткування, зокрема в частинні застосування реєстраторів розрахункових операцій?
Перед наданням відповіді на поставлене контролюючому органу питання інформуємо, що з аналогічного питання стосовно правових засад застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО/ПРРО) у сфері торгівлі, ДПС уже було надано податкову консультацію ТОВ "[...]", яка зареєстрована в Єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій за №.
Разом з цим повідомляємо, що правові засади застосування РРО/ПРРО у сфері, зокрема послуг, встановлені в Законі України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон № 265) та нормативно-правових актах, прийнятих на його виконання.
Дія Закону № 265 поширюється на усіх суб'єктів господарювання (далі - СГ), їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) СГ, які здійснюють розрахунки у готівковій та/або безготівковій формі у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а порядок проведення таких розрахунків встановлено в розділі II цього Закону.
Зокрема, у статті 3 Закону № 265 встановлено обов'язок СГ проводити розрахунки як у готівковій, так і в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо), на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО/ПРРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів.
Обов'язок застосування РРО/ПРРО залежить не від форми розрахунків, а виникає виключно за наявності обставин, що супроводжують господарські операції СГ, які чітко визначені у законодавстві, у тому числі у нормах його прямої дії, які встановлюють винятки із загальних правил.
До таких винятків належить, зокрема, встановлене пунктом 14 статті 9 Закону № 265 право не застосовувати РРО/ПРРО при здійсненні розрахунків за послуги у разі проведення таких розрахунків виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів.
Водночас право не застосовувати РРО/ПРРО втрачається у випадку проведення розрахунків за послуги у спосіб відмінний від зазначеного в пункті 14 статті 9 Закону № 265.
Враховуючи викладене, та як відповідь на питання повідомляємо, що за умови проведення розрахунків за надані послуги виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів, застосування РРО/ПРРО для Товариства не є обов'язковим.
При цьому наведений у зверненнях спосіб приймання оплат за реалізовані товари та/або наданні послуги не суперечить положенням чинного законодавства України та є правомірним (у контексті звернення).
У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер, діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
____________