з/п


індикатора

Індикатори

Додаткові документи (інформація) про валютну операцію, які уповноважена установа має право витребувати від суб’єкта валютної операції

Результати проведення аналізу документів (інформації) про валютну операцію

1

2

3

4

5

1

11

Обсяг валютних операцій не збігається з обсягами звичайної ділової активності суб’єкта валютної операції

1) інформація/документи щодо визначення фінансового стану суб’єкта валютної операції - юридичної особи та фізичної особи-підприємця:

фінансова звітність суб’єкта валютної операції - юридичної особи та фізичної особи-підприємця (за наявності), складена відповідно до вимог законодавства України та отримана уповноваженою установою безпосередньо від суб’єкта валютної операції (баланс, звіт про фінансові результати, податкова декларація, додатки до податкової декларації, інша фінансова звітність), з відміткою відповідного державного органу України про її отримання/прийняття;

2) інформація/документи щодо визначення фінансового стану суб’єкта валютної операції - фізичної особи:

декларація про майновий стан і доходи з відміткою контролюючого органу України про її отримання (для податкових резидентів України);

декларація про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру/декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або органу місцевого самоврядування (уключаючи інформацію, отриману з Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що формується та ведеться Національним агентством з питань запобігання корупції);

податкова декларація (декларація про доходи) з відміткою контролюючого органу іноземної країни про отримання (для нерезидентів України) (за наявності);

довідка (відомості) відповідного державного органу України про суми виплачених доходів та сплачених податків;

3) інформація/документи, що підтверджує(ють) фінансові можливості, джерела походження коштів та інших активів особи, наявність, розміщення та/або використання активів суб’єкта валютної операції, що дають змогу проводити або ініціювати проведення валютної операції на відповідну суму;

4) документи, що підтверджують мету здійснення переказу [договір (контракт), рахунок (інвойс) та/або інший (і) документ(и), що використовуються в міжнародній практиці] (крім валютних операцій, що здійснюються з метою розміщення коштів на власному рахунку за межами України);

5) інформація/документи щодо структури власності, кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) учасників валютної операції (виключно для індикатора за номером 13, крім валютних операцій, що здійснюються з метою розміщення коштів на власному рахунку за межами України).

Інформація/документи має/мають підтверджувати наявність економічної доцільності (сенсу) такої валютної операції. За необхідності уповноважена установа має право витребувати додаткову(і) інформацію/документи

1) установлення суті та мети валютної операції;

2) установлення відповідності/невідповідності суті валютної операції змісту діяльності суб’єкта валютної операції;

3) установлення наявності/відсутності економічної доцільності (сенсу) валютної операції;

4) установлення достатності/недостатності фінансових можливостей суб’єкта валютної операції проводити (ініціювати) валютну операцію на відповідну суму;

5) здійснення перевірки інформації про суб’єкта валютної операції, його діяльність та ділову репутацію;

6) установлення джерел походження коштів (активів) суб’єкта валютної операції;

7) установлення кінцевих бенефіціарних власників учасників валютної операції, уключаючи відсутність підстав уважати, що вони використовують агентів, номінальних утримувачів (номінальних власників) або посередників із метою приховування кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) (виключно для індикатора за номером 13, крім валютних операцій, що здійснюються з метою розміщення коштів на власному рахунку за межами України)

2

12

Здійснення фізичною особою валютної операції, не пов’язаної з підприємницькою діяльністю, на суму (в еквіваленті за офіційним курсом гривні до іноземних валют, установленим Національним банком України на дату здійснення операції), яка перевищує розмір, передбачений статтею 20 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", крім:

операцій з оплати витрат на лікування в медичних закладах іноземної держави;

оплати витрат на транспортування хворих;

оплати витрат, пов’язаних зі смертю громадян за кордоном (транспортні витрати та витрати на поховання);

оплати витрат на навчання (виключно для оплати навчального процесу);

переказу коштів, отриманих як оплата праці нерезидентами в Україні;

переказу пенсій, аліментів;

переказу коштів на суму, що не перевищує 50 000 євро, або на суму, еквівалентну зазначеній сумі за офіційним курсом Національного банку України на дату здійснення операції, що здійснюється на підставі вироків, рішень, ухвал і постанов судових, слідчих та інших правоохоронних органів, а також з метою оплати витрат іноземним судовим, слідчим, нотаріальним та іншим повноважним органам (уключаючи сплату податків, зборів, інших обов’язкових платежів)

3

13

Здійснення юридичною особою або фізичною особою - підприємцем валютної операції у межах запроваджених Національним банком України лімітів на проведення окремих валютних операцій, які мають бути відображені в автоматизованій інформаційній системі Національного банку України “Ліміти валютних операцій”

4

21

Вид продукції/роботи/послуги/ активу (уключаючи цінні папери, корпоративні права, зобов’язання за аграрними розписками) не є характерним для звичайної діяльності суб’єкта валютної операції

1) документи та офіційна інформація, що можуть підтвердити відповідність суті та розміру валютної операції суб’єкта валютної операції його фінансовому стану та змісту діяльності, а також змісту діяльності контрагента;

2) інформація/документи щодо структури власності, кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) та змісту діяльності суб’єкта валютної операції/контрагента за валютною операцією.

Інформація/документи має/мають підтверджувати наявність економічної доцільності (сенсу) такої валютної операції. За необхідності уповноважена установа має право витребувати додаткову(і) інформацію/ документи

1) установлення суті та мети валютної операції;

2) установлення відповідності/невідповідності суті валютної операції змісту діяльності її учасників;

3) установлення наявності/ відсутності економічної доцільності (сенсу) валютної операції;

4) установлення достатності/ недостатності фінансових можливостей суб’єкта валютної операції проводити (ініціювати) валютну операцію на відповідну суму;

5) здійснення перевірки інформації про учасників валютної операції, їх діяльність та ділову репутацію;

6) установлення джерел походження коштів (активів) суб’єкта валютної операції;

7) установлення кінцевих бенефіціарних власників учасників валютної операції, уключаючи відсутність підстав уважати, що вони використовують агентів, номінальних утримувачів (номінальних власників) або посередників із метою приховування кінцевих бенефіціарних власників (контролерів)

 
 

5

22

Невідповідність суті валютних операцій змісту діяльності суб’єкта валютної операції/контрагента

 

6

23

Валютні операції, економічна доцільність (сенс) за якими відсутня(ій) та/або не містять очевидної законної мети

 

7

24

Невідповідність між вартістю продукції/роботи/послуги/активу (уключаючи цінні папери, корпоративні права, зобов’язання за аграрними розписками), заявленою в правочині/рахунку-фактурі/актах виконаних робіт, і її (його) справедливою ринковою ціною, що склалася на ринку ідентичних, а за їх відсутності - однорідних продукції/роботи/послуги/активу (уключаючи цінні папери, корпоративні права, зобов’язання за аграрними розписками);

невідповідність вартості кредиту/позики за окремим кредитним договором/договором позики, який передбачає виконання резидентом-позичальником боргових зобов'язань перед нерезидентом, ринковим умовам

 
 

8

25

Валютні операції з метою здійснення розрахунків (попередньої оплати), пов’язані з наявними ризиками невиконання контрагентом-нерезидентом зобов’язань щодо поставки товарів за зовнішньоекономічним договором за наявності однієї або кількох таких ознак:

наявність інформації про перевищення граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів, установлених Національним банком, або строків, продовжених згідно з висновком центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері економічного розвитку (далі - граничні строки розрахунків), за зовнішньоекономічними договорами, укладеними клієнтами банку з цим контрагентом-нерезидентом;

наявність у резидента - суб’єкта валютної операції перевищення граничних строків розрахунків за операціями з експорту та/або імпорту товарів на загальну суму, яка дорівнює або перевищує 20-кратний розмір (в еквіваленті за офіційним курсом гривні до іноземних валют, установленим Національним банком на дату здійснення операції), передбачений статтею 20 Закону України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення”;

наявність у резидента - суб’єкта валютної операції змін / додаткових угод до зовнішньоекономічних договорів, що передбачають збільшення строків поставки контрагентом-нерезидентом товарів;

наявність протягом попередніх 365 календарних днів неодноразових випадків повернення контрагентом-нерезидентом на користь клієнтів банку коштів (попередньої оплати) у сумі, що перевищує 50% від суми первинного платежу, за операціями з імпорту товарів;

створення заплутаних та/або штучних умов здійснення платежів;

наявність законодавчих обмежень щодо ввезення товарів на територію України

 

{Рядок 9 виключено на підставі Постанови Національного банку № 33 від 05.02.2019}

 

9

31

За договором здійснюються розрахунки на користь третьої сторони

1) договори, що є підставою для здійснення валютних операцій [наприклад, договір щодо заміни сторін у зобов’язанні (під час зміни боржника та/або кредитора), договір поруки], і документи, що підтверджують здійснення розрахунків за зазначеними договорами;

2) інформація/документи щодо структури власності, кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) та змісту діяльності всіх сторін зазначених договорів;

3) документи, що підтверджують стан розрахунків (виконання/невиконання суб’єктом валютної операції зобов’язань за договором);

4) інформація/документи, що підтверджує(ють) джерела походження коштів, які використовуються для здійснення валютних операцій;

5) інформація/документи, що може(уть)підтвердити відповідність суті та розміру валютних операцій суб’єкта валютної операції його фінансовому стану та змісту діяльності, а також змісту діяльності контрагентів.

Інформація/документи має/мають підтверджувати наявність економічної доцільності (сенсу) такої валютної операції. За необхідності уповноважена установа має право витребувати додаткову(і) інформацію/документи

1) установлення суті та мети валютної операції;

2) установлення відповідності/невідповідності суті валютної операції змісту діяльності її учасників;

3) установлення наявності/відсутності економічної доцільності (сенсу) валютної операції;

4) установлення достатності/недостатності фінансових можливостей суб’єкта валютної операції проводити (ініціювати) валютну операцію на відповідну суму;

5) здійснення перевірки інформації про учасників валютної операції, їх діяльність та ділову репутацію;

6) установлення джерел походження коштів (активів) суб’єкта валютної операції;

7) установлення кінцевих бенефіціарних власників учасників валютної операції, уключаючи відсутність підстав уважати, що вони використовують агентів, номінальних утримувачів (номінальних власників) або посередників із метою приховування кінцевих бенефіціарних власників (контролерів);

8) визначення умов, підстав та економічної доцільності, за якими здійснюється зміна сторін договору

 

10

32

Валютні операції за договором здійснюються:
з використанням векселів;
поручителем на підставі договорів поруки;
на користь сторони, що набула права в результаті відступлення права вимоги в зобов’язанні;
стороною, що набула зобов’язання в результаті переведення боргу;
з використанням зарахування зустрічних однорідних вимог

 
 

11

33

Наявність угод/додаткових угод, що передбачають постачання продукції на митну територію інших країн

 

12

34

Сплата штрафних санкцій (уключаючи сплату за рішенням суду або мировою угодою, відшкодування збитків)

 
 

13

35

Валютна операція з перерахування коштів з поточного рахунку юридичної особи-нерезидента (крім інвестиційного рахунку) на рахунок суб’єкта господарювання-резидента з метою здійснення розрахунків за операцією з експорту/імпорту товарів, якщо ці кошти:
не переказувалися з-за кордону в Україну або переказувалися з-за кордону в Україну до 01 січня календарного року, який передує моменту здійснення валютної операції/наміру здійснення валютної операції, та/або отримані цим нерезидентом від продажу/обміну іноземної валюти, переказаної з-за кордону в Україну до 01 січня календарного року, який передує моменту здійснення валютної операції/наміру здійснення валютної операції

 

14

36

Циклічні валютні операції - сукупність валютних операцій, які здійснюються між рахунками суб’єкта господарювання-резидента та юридичної особи-нерезидента, відкритими в банках України, що передбачає наявність одночасно таких ознак:
кількість валютних операцій чотири та більше;
валютні операції неодноразово повторюються у періоді до 30 календарних днів;
валютні операції здійснюються на однакові або наближені суми;
у межах проведення сукупності валютних операцій одна й та сама особа є ініціатором та отримувачем платіжної операції;
у результаті проведення сукупності валютних операцій відбувається купівля/продаж активу, надання/повернення фінансової допомоги, формування/погашення заборгованості за будь-яким правочином (договором), укладеним між ними.
Уповноважена установа може додатково встановлювати на власний розсуд інші ознаки циклічних валютних операцій, уключаючи використання для здійснення циклічних валютних операцій рахунків декількох суб’єктів господарювання-резидентів та/або юридичних осіб-нерезидентів, відкритих у банках України, та/або рахунку юридичної особи-нерезидента, відкритого в іноземному банку

 

15

41

Умови розрахунку за валютною операцією передбачають використання юридичних осіб (компаній-оболонок), які мають ознаки, визначені в рекомендаціях Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF) (уключаючи наявність непрозорої структури власності)

1) інформація/документи щодо структури власності, кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) та змісту діяльності суб’єкта валютної операції/ учасника валютної операції;

2) договори довірчого управління (трастові договори, трастові декларації);

3) інформація/документи, що підтверджує(ють) джерела походження коштів, які використовуються для здійснення валютних операцій;

4) інформація/документи, що може(уть) підтвердити відповідність суті та розміру валютних операцій суб’єкта валютної операції його фінансовому стану та змісту діяльності, а також змісту діяльності контрагентів.

Інформація/документи має/мають підтверджувати наявність економічної доцільності (сенсу) такої валютної операції.

За необхідності уповноважена установа має право витребувати додаткову(і) інформацію/документи

1) установлення суті та мети валютної операції;

2) установлення відповідності/невідповідності суті валютної операції змісту діяльності її учасників;

3) установлення наявності/ відсутності економічної доцільності (сенсу) валютної операції;

4) установлення достатності/ недостатності фінансових можливостей суб’єкта валютної операції проводити (ініціювати) валютну операцію на відповідну суму;

5) здійснення перевірки інформації про учасників валютної операції, їх діяльність та ділову репутацію;

6) установлення джерел походження коштів (активів) суб’єкта валютної операції;

7) установлення кінцевих бенефіціарних власників учасників валютної операції, уключаючи відсутність підстав уважати, що вони використовують агентів, номінальних утримувачів (номінальних власників) або посередників із метою приховування кінцевих бенефіціарних власників (контролерів)

 

16

42

Учасники валютних операцій мають реєстрацію, місце проживання чи місцезнаходження в державах (юрисдикціях), що включені до сформованого уповноваженою установою списку ризикових держав (юрисдикцій)

 

17

43

Наявність інформації (у тому числі отриманої уповноваженою установою з публічних джерел), що може свідчити про належність іноземного банку контрагента за валютною операцією до банків, що використовуються/можуть використовуватися для здійснення валютних операцій, пов’язаних з уникненням вимог/обмежень/заборон, передбачених законодавством України

 
 

18

51

Виконання зобов’язань за імпортними договорами (контрактами) щодо здійснення розрахунків за фактично поставлену продукцію на територію України за митними деклараціями, оформлення яких було проведено до 01 січня календарного року, який передує моменту здійснення валютної операції/наміру здійснення валютної операції

1) інформація/документи, що підтверджує(ють) джерела походження коштів, отриманих за основним видом діяльності;

2) фінансова звітність на останню звітну дату, яка підтверджує наявність кредиторської заборгованості у фінансовій звітності суб’єкта валютної операції щодо імпорту продукції, митне оформлення якої було проведено більше ніж два роки до дати платежу або наміру здійснення валютної операції, з відміткою відповідного державного органу України про її отримання/ прийняття;

3) інформація/документи щодо структури власності, кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) учасників валютної операції.

Інформація/документи має/ мають підтверджувати наявність економічної доцільності (сенсу) такої валютної операції. За необхідності уповноважена установа має право витребувати додаткову(і) інформацію/ документи

1) установлення суті та мети валютної операції;

2) установлення відповідності/невідповідності суті валютної операції змісту діяльності суб’єкта валютної операції;

3) установлення наявності/ відсутності економічної доцільності (сенсу) валютної операції;

4) установлення достатності/ недостатності фінансових можливостей суб’єкта валютної операції проводити (ініціювати) валютну операцію на відповідну суму;

5) здійснення перевірки інформації про суб’єкта валютної операції, його діяльність та ділову репутацію;

6) установлення джерел походження коштів (активів) суб’єкта валютної операції;

7) установлення кінцевих бенефіціарних власників учасників валютної операції, уключаючи відсутність підстав уважати, що вони використовують агентів, номінальних утримувачів (номінальних власників) або посередників із метою приховування кінцевих бенефіціарних власників (контролерів)

 
 

19

61

Валютна операція з повернення іноземному інвестору/нерезиденту (далі - нерезидент) дивідендів

1) фінансова звітність суб’єкта валютної операції - юридичної особи, що складена відповідно до вимог законодавства України та отримана уповноваженою установою безпосередньо від суб’єкта валютної операції (баланс, звіт про фінансові результати, податкова декларація, додатки до податкової декларації, інша фінансова звітність), із відміткою відповідного державного органу України про її отримання/ прийняття;

2) інформація/документи щодо структури власності, кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) суб’єкта валютної операції та осіб, які володіють 10 і більше відсотками статутного капіталу суб’єкта валютної операції, що здійснює виплату дивідендів;

3) документи, що підтверджують факт сплати податку на прибуток (доходи) нерезидента або є підставою для звільнення (зменшення) від оподаткування прибутку (доходів) нерезидента, якими можуть бути:

отриманий від суб’єкта валютної операції та проаналізований уповноваженою установою пакет документів:

письмове повідомлення суб’єкта валютної операції, що містить найменування резидента, яким здійснюється на користь нерезидента виплата доходів із джерелом їх походження з України (найменування, код платника податку за ЄДРПОУ); повну назву нерезидента, яким одержується дохід; розрахунок сум прибутку (доходів), нарахованого (сплаченого) на користь нерезидента із зазначенням періоду, у якому виплачувався дохід; сум утриманого з них податку на прибуток (доходи) нерезидента або надані нерезидентом документи в разі самостійного нарахування і сплати податку нерезидентом;

документальне підтвердження уповноваженою установою, яка здійснює обслуговування валютної операції, про сплату податку на прибуток (доходи) нерезидента (платіжна інструкція, виписка, довідка) або підтвердження іншої уповноваженої установи, через яку сплачено податок на прибуток (доходи) нерезидента, отримане засобами електронної пошти Національного банку України;

подана відповідно до вимог статті 103 глави 10 розділу II Податкового кодексу України належним чином легалізована, перекладена відповідно до законодавства України довідка (або її нотаріально засвідчена копія), яка підтверджує, що нерезидент є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір України про уникнення подвійного оподаткування [у випадку звільнення (зменшення) від оподаткування прибутку (доходів) нерезидента], або надана суб’єктом валютної операції довідка про сплачений нерезидентом в Україні податок на прибуток (доходи) за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 03 грудня 2012 року № 1264 “Про затвердження Порядку видачі довідки про сплачений нерезидентом в Україні податок на прибуток (доходи) та форми цієї довідки”, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 24 грудня 2012 року за № 2155/22467.

Інформація/документи має/мають підтверджувати наявність економічної доцільності (сенсу) такої валютної операції. За необхідності уповноважена установа має право витребувати додаткову(і) інформацію/документи

1) установлення суті та мети валютної операції;

2) установлення відповідності/невідповідності суті валютної операції змісту діяльності суб’єкта валютної операції;

3) установлення наявності/відсутності економічної доцільності (сенсу) валютної операції;

4) установлення достатності/недостатності фінансових можливостей суб’єкта валютної операції проводити (ініціювати) валютну операцію на відповідну суму;

5) здійснення перевірки інформації про учасників валютної операції, їх діяльність та ділову репутацію;

6) установлення джерел походження коштів (активів) суб’єкта валютної операції;

7) установлення кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) суб’єкта валютної операції та осіб, які володіють 10 і більше відсотками статутного капіталу суб’єкта валютної операції, що здійснює виплату дивідендів, уключаючи відсутність підстав уважати, що вони використовують агентів, номінальних утримувачів (номінальних власників) або посередників із метою приховування кінцевих бенефіціарних власників (контролерів);

8) установлення факту сплати податку на дохід нерезидента з джерелом його походження в Україні або наявність підстав для звільнення від оподаткування відповідно до вимог чинного законодавства України

 
 
 
 
 

20

71

Валютна операція з перерахування суб’єктом валютної операції - постійним представництвом юридичної особи-нерезидента на рахунок юридичної особи-нерезидента, інтереси якої представляє на території України це представництво

1) інформація/документи, що підтверджує(ють) джерела походження коштів, які використовуються для здійснення валютних операцій;

2) інформація/документи щодо структури власності, кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) та змісту діяльності учасників валютної операції;

3) інформація/документи, що може(уть) підтвердити відповідність суті та розміру валютних операцій суб’єкта валютної операції його фінансовому стану та змісту діяльності, а також змісту діяльності контрагентів.

Інформація/документи має/мають підтверджувати наявність економічної доцільності (сенсу) такої валютної операції. За необхідності уповноважена установа має право витребувати додаткову(і) інформацію/ документи

1) установлення суті та мети валютної операції;

2) установлення відповідності/невідповідності суті валютної операції змісту діяльності суб’єкта валютної операції;

3) установлення наявності/відсутності економічної доцільності (сенсу) валютної операції;

4) установлення достатності/недостатності фінансових можливостей суб’єкта валютної операції проводити (ініціювати) валютну операцію на відповідну суму;

5) установлення джерел походження коштів (активів) суб’єкта валютної операції;

6) установлення кінцевих бенефіціарних власників учасників валютної операції, уключаючи відсутність підстав уважати, що вони використовують агентів, номінальних утримувачів (номінальних власників) або посередників із метою приховування кінцевих бенефіціарних власників (контролерів)

 
 

21

72

Валютна операція з повернення іноземному інвестору/нерезиденту коштів, отриманих від продажу корпоративних прав/цінних паперів

 

22

73

Валютна операція з перерахування юридичною особою-резидентом коштів на рахунки власних філій, представництв та інших відокремлених підрозділів без створення юридичної особи, відкритих за кордоном

1) інформація/документи, що підтверджує(ють) джерела походження коштів, які використовуються для здійснення валютних операцій;

2) інформація/документи щодо структури власності, кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) та змісту діяльності учасників валютної операції;

3) інформація/документи, що може(уть) підтвердити відповідність суті та розміру валютних операцій суб'єкта валютної операції його фінансовому стану та змісту діяльності, а також змісту діяльності контрагентів.

4) розгорнутий (постатейний) кошторис та/або інші документи, що обґрунтовують потребу у фінансуванні закордонної діяльності відокремленого підрозділу без створення юридичної особи

Інформація/документи має/мають підтверджувати наявність економічної доцільності (сенсу) такої валютної операції. За необхідності уповноважена установа має право витребувати додаткову (і) інформацію/документи

1) установлення суті та мети валютної операції;

2) установлення відповідності/невідповідності суті валютної операції змісту діяльності суб'єкта валютної операції;

3) установлення наявності/відсутності економічної доцільності (сенсу) валютної операції;

4) установлення достатності/недостатності фінансових можливостей суб'єкта валютної операції проводити (ініціювати) валютну операцію на відповідну суму;

5) установлення джерел походження коштів (активів) суб'єкта валютної операції;

6) установлення кінцевих бенефіціарних власників учасників валютної операції, уключаючи відсутність підстав уважати, що вони використовують агентів, номінальних утримувачів (номінальних власників) або посередників із метою приховування кінцевих бенефіціарних власників (контролерів)

 

23

81

Регулярне здійснення пов’язаних валютних операцій, які не потребують надання документів, групою осіб на користь одного контрагента на суму, що є меншою, ніж розмір (в еквіваленті за офіційним курсом гривні до іноземних валют, установленим Національним банком України на дату здійснення операції), передбачений статтею 20 Закону України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення” (далі - незначна сума)

1) документи, що є підставою для здійснення валютних операцій;

2) документи/ інформація, що мають підтверджувати доцільність здійснення валютних операцій на незначну суму;

3) документи/інформація, що підтверджують(є) стан розрахунків (виконання/невиконання суб’єктом валютної операції зобов’язань за договором);

4) інформація/документи, що підтверджує(ють) джерела походження коштів, які використовуються для здійснення валютних операцій.

Інформація/документи має/мають підтверджувати наявність економічної доцільності (сенсу) такої валютної операції.

За необхідності уповноважена установа має право витребувати додаткову(і) інформацію/документи

1) установлення суті та мети валютної операції;

2) визначення умов, підстав, за якими здійснюється валютна операція;

3) установлення відповідності/невідповідності суті валютної операції змісту діяльності суб’єкта валютної операції;

4) установлення наявності/відсутності економічної доцільності (сенсу) валютної операції;

5) здійснення перевірки інформації про суб’єкта валютної операції, його діяльність та ділову репутацію;

6) установлення джерел походження коштів суб’єкта валютної операції

 
 

24

82

Дроблення валютної операції - штучне ділення загальної суми валютної операції, яка підлягає аналізу та перевірці відповідно до вимог цього Положення, що передбачає одночасну наявність таких ознак:

валютні операції здійснюються однією особою;

валютні операції пов’язані між собою одними контрагентами, підставами (договором, контрактом, угодою, іншим документом, що застосовується в міжнародній практиці та може уважатися договором), призначенням валютної операції;

кожна валютна операція здійснюється на незначну суму;

валютні операції здійснюються не менше, ніж три рази на календарний тиждень та/або десять разів на календарний місяць;

загальна сума валютних операцій за календарний тиждень перевищує двократний розмір та/або за календарний місяць - восьмикратний розмір (в еквіваленті за офіційним курсом гривні до іноземних валют, установленим Національним банком України на дату здійснення операції), передбачений статтею 20 Закону України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення”.

Уповноважена установа може додатково встановлювати на власний розсуд інші ознаки дроблення валютних операцій

 
 
 

25

91

Наявність інших індикаторів валютної операції (на власний розсуд уповноваженої установи)

1) інформація/документи, що може(уть) підтвердити відповідність суті та розміру валютних операцій суб’єкта валютної операції його фінансовому стану та змісту діяльності, а також змісту діяльності контрагентів;

2) інша інформація/документи про валютну операцію та її учасників [уключаючи інформацію/документи щодо структури власності, кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) учасників валютної операції].

Інформація/документи має/мають підтверджувати наявність економічної доцільності (сенсу) такої валютної операції. За необхідності уповноважена установа має право витребувати додаткову(і) інформацію/ документи

1) установлення суті та мети валютної операції;

2) установлення відповідності/невідповідності суті валютної операції змісту діяльності її учасників;

3) установлення наявності/відсутності економічної доцільності (сенсу) валютної операції;

4) установлення достатності/недостатності фінансових можливостей суб’єкта валютної операції проводити (ініціювати) валютну операцію на відповідну суму;

5) здійснення перевірки інформації про учасників валютної операції, їх діяльність та ділову репутацію;

6) установлення джерел походження коштів (активів) суб’єкта валютної операції;

7) установлення кінцевих бенефіціарних власників учасників валютної операції, уключаючи відсутність підстав уважати, що вони використовують агентів, номінальних утримувачів (номінальних власників) або посередників із метою приховування кінцевих бенефіціарних власників (контролерів)