Зміни до Методики визначення та проведення аналізу потреб у професійному навчанні державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування
Наразі діє
Набрання чинності 17.09.2021
Тип документа
Наказ
Номер документа
128-21
Дата затвердження
12.08.2021
Дата вступу в дію
17.09.2021
Суб'єкт нормотворчості
Національне агентство України з питань державної служби
Галузі
Адміністративне право
Зміни до Методики визначення та проведення аналізу потреб у професійному навчанні державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
02 вересня 2021 р. за N 1156/36778
Про внесення змін до Методики визначення та проведення аналізу потреб у професійному навчанні державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування
Відповідно до пункту 5 частини третьої статті 13 Закону України "Про державну службу", пункту 9 Положення про Національне агентство України з питань державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року N 500,
НАКАЗУЮ:
1. Внести зміни до Методики визначення та проведення аналізу потреб у професійному навчанні державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування, затвердженої наказом Національного агентства України з питань державної служби від 15 жовтня 2019 року N 188-19, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 13 листопада 2019 року за N 1157/34128, виклавши її у новій редакції, що додається.
2. Генеральному департаменту з питань професійного розвитку державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування в установленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Національного агентства України з питань державної служби відповідно до розподілу обов'язків та повноважень.
Голова Наталія АЛЮШИНА
ПОГОДЖЕНО:
Виконавчий директор
Всеукраїнської Асоціації ОТГ Валентина ПОЛТАВЕЦЬ
Голова Секретаріату Української
асоціації районних та обласних рад Юрій АНДРІЙЧУК
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національного агентства України з питань державної служби
12 серпня 2021 року N 128-21
МЕТОДИКА
визначення та проведення аналізу потреб у професійному навчанні державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування
I. Загальні положення
1. Ця Методика встановлює механізм визначення та проведення аналізу потреб у професійному навчанні державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування (далі - професійне навчання).
2. У цій Методиці терміни вжито в таких значеннях:
загальні потреби у професійному навчанні - сукупність потреб у професійному навчанні, яке охоплює загальні питання державного управління та місцевого самоврядування, питання запобігання корупції, зміни у законодавстві з питань державної служби, служби в органах місцевого самоврядування, європейської та євроатлантичної інтеграції, забезпечення рівних прав та можливостей жінок та чоловіків, підвищення рівня володіння іноземною мовою, яка є офіційною мовою Ради Європи, державною мовою, а також інші питання, визначені відповідними державними, регіональними, місцевими програмами, стратегіями, задоволення яких забезпечить набуття та/або удосконалення професійних компетентностей державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування (далі - учасники професійного навчання) для їх професійної діяльності;
спеціальні потреби у професійному навчанні - сукупність потреб у професійному навчанні, яке охоплює питання функціонування та основних напрямів діяльності, стратегічні цілі та завдання окремого державного органу або органу місцевого самоврядування, задоволення яких забезпечить підвищення рівня професійної компетентності учасників професійного навчання з урахуванням особливостей їх професійної діяльності;
індивідуальні потреби у професійному навчанні - потреби у професійному навчанні, спрямованому на набуття та/або удосконалення учасником професійного навчання професійних компетентностей, необхідних для належного виконання ним встановлених завдань і посадових обов'язків, задоволення яких дає змогу підвищити ефективність і результативність його роботи.
Інші терміни, які використано в цій Методиці, вжито у значеннях, наведених у Законах України "Про державну службу", "Про службу в органах місцевого самоврядування", "Про освіту", "Про вищу освіту", постановах Кабінету Міністрів України від 06 лютого 2019 року N 106 "Про затвердження Положення про систему професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад" (далі - Положення), 14 липня 1999 року N 1262 "Про фінансове забезпечення підготовки і підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших державних органів, на працівників яких поширюється дія Закону України "Про державну службу", та органів військового управління Збройних Сил".
3. Визначення потреб у професійному навчанні згідно з цією Методикою здійснюється для забезпечення планування та організації заходів, спрямованих на набуття та/або удосконалення учасниками професійного навчання професійних компетентностей:
навчання для здобуття ступеня магістра за спеціальністю "Публічне управління та адміністрування" на основі здобутого ступеня вищої освіти бакалавра, магістра (освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста) за вечірньою, заочною, дистанційною формами здобуття освіти (далі - навчання для здобуття ступеня магістра за спеціальністю "Публічне управління та адміністрування");
підвищення кваліфікації за професійними (сертифікатними) та короткостроковими програмами.
4. Визначення та проведення аналізу потреб у професійному навчанні проводиться службами управління персоналом Офісу Президента України, Секретаріату Кабінету Міністрів України, Апарату Верховної Ради України, Державного управління справами, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, державних органів, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, та їх територіальних органів (за наявності) (далі - державні органи), місцевих органів виконавчої влади, структурними підрозділами з питань кадрового забезпечення органів місцевого самоврядування.
1. НАДС спільно із всеукраїнськими асоціаціями органів місцевого самоврядування один раз на три роки здійснює із залученням на конкурсній основі відповідних дослідницьких організацій, установ вивчення загальних потреб у професійному навчанні учасників професійного навчання.
Звіт про результати вивчення загальних потреб у професійному навчанні, підготовлений відповідною дослідницькою організацією, установою, НАДС оприлюднює на офіційному вебсайті НАДС та вебпорталі управління знаннями у сфері професійного навчання "Портал управління знаннями" (далі - Портал) до 31 грудня року, у якому проводилося дослідження, та враховує під час формування переліку пріоритетних напрямів (тем) для підвищення кваліфікації учасників професійного навчання за загальними професійними (сертифікатними) та короткостроковими програмами (далі - перелік пріоритетних напрямів (тем)).
2. З метою формування, розміщення і виконання державного замовлення на професійне навчання НАДС щороку визначає загальні потреби у професійному навчанні на плановий рік та наступні за плановим роком два бюджетні періоди (далі - прогнозні показники загальних потреб) у:
навчанні для здобуття ступеня магістра за спеціальністю "Публічне управління та адміністрування";
підвищенні кваліфікації за загальними професійними (сертифікатними) та/або короткостроковими програмами з урахуванням пріоритетних напрямів розвитку державного управління та місцевого самоврядування, визначених відповідними державними, регіональними, місцевими програмами, стратегіями, іншими нормативно-правовими актами.
3. НАДС щороку до 15 лютого надсилає до державних органів та територіальних органів НАДС листи щодо надання інформації про прогнозні показники загальних потреб.
Збір та узагальнення прогнозних показників загальних потреб здійснюється за процедурою, відповідно до якої:
територіальні органи НАДС проводять збір та узагальнення прогнозних показників загальних потреб перших заступників та заступників голів місцевих державних адміністрацій, державних службовців місцевих державних адміністрацій та посадових осіб місцевого самоврядування;
Офіс Президента України - прогнозних показників загальних потреб голів місцевих державних адміністрації;
НАДС - прогнозних показників загальних потреб державних службовців державних органів та їх територіальних органів (за наявності).
4. Служба управління персоналом державного органу або структурний підрозділ з питань кадрового забезпечення органу місцевого самоврядування (далі - служба управління персоналом) для визначення прогнозних показників загальних потреб узагальнює інформацію про потреби працівників державного органу або органу місцевого самоврядування у навчанні для здобуття ступеня магістра за спеціальністю "Публічне управління і адміністрування", підвищенні кваліфікації за загальними професійними (сертифікатними) та короткостроковими програмами (з урахуванням вимог пунктів 14, 15 Положення стосовно періодичності обов'язкового підвищення кваліфікації учасників професійного навчання).
5. За результатами узагальнення загальних потреб у професійному навчанні працівників державного органу або органу місцевого самоврядування служба управління персоналом визначає з урахуванням гендерної складової прогнозні показники загальних потреб, інформація про які надсилається щороку:
державними органами щодо прогнозних показників загальних потреб державних службовців апарату державного органу та його територіальних органів (за наявності) - до НАДС до 15 квітня;
місцевими органами виконавчої влади щодо прогнозних показників загальних потреб державних службовців, перших заступників та заступників голів місцевих державних адміністрацій, а також органами місцевого самоврядування щодо прогнозних показників загальних потреб посадових осіб місцевого самоврядування - до відповідного територіального органу НАДС до 01 квітня;
місцевими органами виконавчої влади щодо прогнозних показників загальних потреб голів місцевих державних адміністрацій - до Офісу Президента України осіб до 01 квітня.
6.Офіс Президента України та територіальні органи НАДС узагальнюють подані згідно з абзацами третім і четвертим пункту 5 цього розділу Методики відповідно прогнозні показники загальних потреб та надсилають узагальнені показники загальних потреб щороку до 15 квітня до НАДС.
7.НАДС узагальнює та аналізує подані державними органами та територіальними органами НАДС прогнозні показники загальних потреб і готує звіт про визначення загальних потреб у професійному навчанні державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування (далі - звіт про визначення загальних потреб у професійному навчанні), який оприлюднюється на офіційному вебсайті НАДС та Порталі.
8. Відповідно до звіту про визначення загальних потреб у професійному навчанні НАДС формує:
заявку на включення до проєкту державного замовлення на професійне навчання учасників професійного навчання на плановий рік та наступні за плановим роком два бюджетні періоди та подає до Мінекономіки;
перелік пріоритетних напрямів (тем) на плановий рік та оприлюднює його на офіційному вебсайті НАДС та Порталі.
За потреби до переліку напрямів (тем) можуть вноситися відповідні зміни та доповнення.
9. Прогнозні показники загальних потреб враховуються службою управління персоналом державного органу, державними службовцями та їх безпосередніми керівниками під час складання індивідуальної програми підвищення рівня професійної компетентності державного службовця (індивідуальної програми професійного розвитку) (далі - індивідуальна програма).
III. Визначення та проведення аналізу спеціальних та індивідуальних потреб у професійному навчанні
1. Спеціальні потреби у професійному навчанні учасників професійного навчання щороку визначаються службою управління персоналом спільно зі структурним підрозділом державного органу, органу місцевого самоврядування, який відповідає за стратегічне планування діяльності органу, шляхом проведення вивчення та аналізу документів, що охоплюють питання функціонування та основні напрями діяльності, стратегічні цілі та завдання окремого державного органу, органу місцевого самоврядування, та/або проведення фокус-групи.
2. За результатами проведеного аналізу спеціальних потреб у професійному навчанні служба управління персоналом формує перелік напрямів (тем) для підвищення кваліфікації учасників професійного навчання за спеціальними професійними (сертифікатними) та короткостроковими програмами на плановий рік та оприлюднює його на офіційному вебсайті відповідного органу.
До переліку напрямів (тем) для підвищення кваліфікації за спеціальними професійними (сертифікатними) та короткостроковими програмами службою управління персоналом за потреби можуть вноситися відповідні зміни та доповнення.
3. Перелік напрямів (тем) для підвищення кваліфікації за спеціальними професійними (сертифікатними) та короткостроковими програмами враховується під час складання індивідуальної програми державного службовця.
4. Індивідуальні потреби у професійному навчанні державних службовців визначаються за результатами щорічного оцінювання їх службової діяльності з урахуванням встановлених для них на плановий рік завдань і ключових показників результативності, ефективності та якості службової діяльності, а також самооцінки своїх компетентностей і професійних потреб.
5. Визначені індивідуальні потреби у професійному навчанні враховуються під час складання індивідуальної програми.
6.Служби управління персоналом державних органів щороку до 15 січня надсилають до НАДС копії індивідуальних програм державних службовців, які займають посади державної служби категорії "А".
7. За результатами узагальнення індивідуальних програм державних службовців, які займають посади державної служби категорії "Б" та "В", служби управління персоналом державних органів щороку надсилають з урахуванням гендерної складової інформацію про індивідуальні потреби у професійному навчанні:
державні органи, у тому числі з урахуванням індивідуальних потреб у професійному навчанні державних службовців їх територіальних органів (за наявності), - до НАДС до 15 січня;
місцеві органи виконавчої влади - до відповідного територіального органу НАДС до 20 грудня.
Територіальні органи НАДС до 15 січня надсилають до НАДС узагальнену інформацію про індивідуальні потреби у професійному навчанні державних службовців місцевих органів виконавчої влади.
8. НАДС за результатами узагальнення та аналізу поданої державними органами та територіальними органами НАДС інформації про індивідуальні потреби у професійному навчанні державних службовців готує звіт про індивідуальні потреби у професійному навчанні державних службовців на поточний рік та щороку до 01 березня оприлюднює його на офіційному вебсайті НАДС та Порталі.
9. Структурний підрозділ з питань кадрового забезпечення органу місцевого самоврядування за результатами атестації (щорічної оцінки виконання покладених обов'язків та завдань) посадових осіб місцевого самоврядування визначає спеціальні та індивідуальні потреби у професійному навчанні, проводить їх аналіз та щороку до 01 лютого оприлюднює на офіційному вебсайті органу місцевого самоврядування узагальнену інформацію.
10. Спеціальні та індивідуальні потреби у професійному навчанні учасників професійного навчання враховуються під час складання кошторисів державних органів або затвердження відповідних місцевих бюджетів органів місцевого самоврядування, а також планування та організації професійного навчання учасників професійного навчання, складання та затвердження (погодження) спеціальних професійних (сертифікатних) та короткострокових програм підвищення кваліфікації.
Директор Генерального департаменту
з питань професійного розвитку
державних службовців та посадових
осіб місцевого самоврядування Людмила РИКОВА