
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 02.05.2025 №461/2/99-00-24-01-01-02
Комiтет Верховної Ради України з питань фiнансiв, податкової та митної полiтики
Державна податкова служба України розглянула запит Комiтету Верховної Ради України з питань фiнансiв, податкової та митної полiтики вiд 04.04.2025 №04-32/10-2025/79008 (вх. ДПС № 288/2 вiд 04.04.2025) та згiдно з додатком надає в межах компетенцiї вiдповiдi на запитання платникiв податкiв щодо застосування окремих норм податкового законодавства України.
Додаток: на 25 арк. в 1 прим.
В. о. заступника Голови Сергiй ЛИСЕЮК
Додаток до листа ДПС
від 02.05.2025 №461/2/99-00-24-01-01-02
Ситуацiя: Щодо КІК.
Питання: Чи вiрним буде твердження, що при поданнi звiтностi з КIК пiсля 1 травня 2025 року, але до закiнчення дiї - воєнного стану, санкцiї - не будуть застосованi?
Вiдповiдь: Контрольованою iноземною компанiєю визнається будь-яка юридична особа, зареєстрована в iноземнiй державi або територiї, яка визнається такою, що знаходиться пiд контролем фiзичної особи - резидента України або юридичної особи - резидента України.
Підпунктом 392.1.2. п.392.1 ст.392 роздiлу I Податкового кодексу України (далi - Кодекс) передбачено, що контролюючою особою є фiзична особа або юридична особа - резиденти України, що є прямими або опосередкованими власниками (контролерами) контрольованої iноземної компанiї.
Пунктом 392.5 ст.392 роздiлу I Кодексу встановленi вимоги щодо складання та подання Звiту про ЮК. Зокрема, п.п 392.5.2 п.392.5 ст.392 роздiлу I Кодексу передбачено, що контролюючi особи зобов'язанi подавати звiт про КIК до контролюючого органу одночасно з поданням рiчної декларацiї про майновий стан i доходи або податкової декларацiї з податку на прибуток пiдприємств за вiдповiдний календарний рiк засобами електронного зв'язку в електроннiй формi з дотриманням вимог законiв України «Про електроннi документи та електронний документообiг» та «Про електронну iдентифiкацiю
та електроннi довiрчi послуги».
До звiту про ЮК в обов'язковому порядку додаються завiренi належним чином копiї фiнансовоi звiтностi КIК, що пiдтверджують розмiр прибутку ЮК за звiтний (податковий) рiк.
Вiдповiдно до п. 120.7 ст. 120 Кодексу, зокрема, неподання контролюючою особою звiту про контрольованi iноземнi компанiї - тягне за собою накладення штрафу в розмiрi 100 розмiрiв прожиткового мiнiмуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 сiчня податкового (звiтного) року; несвоєчасне подання контролюючою особою звiту про контрольованi iноземнi компанiї - тягне за собою накладення штрафу в розмiрi одного розмiру прожиткового мiнiмуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 сiчня податкового (звiтного) року, за кожен календарний день неподання, але не бiльше 50 розмiрiв прожиткового мiнiмуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 сiчня податкового (звiтного) року.
Водночас Законом України вiд 04.12.2024 №4113-IX «Про внесения змiн до Податкового кодексу України та iнших законiв України щодо стимулювання розвитку цифровоi економiки в Українi», внесенi змiни до п. 72 пiдроздiлу 10 роздiлу ХХ «Перехiднi положения» Кодексу, яким передбачено, що за порушення, вчиненi у перiод з 1 сiчня 2022 року та протягом дiї воєнного стану в Українi, введеного Указом Президента України «Про введения воєнного стану в Українi» вiд 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента, України «Про введения воєнного стану в Українi» вiд 24 лютого 2022 року № 2102-IX, по останнiй календарний день (включно) календарного мiсяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, зокрема, до платникiв податкiв не застосовуються штрафнi санкції - за порушення, передбаченi абзацами першим - восьмим п.120.7 ст.120 цього Кодексу, за умови виконання контролюючою особою обов'язкiв, nередбачених ст. 392 цього Кодексу, протягом шести мiсяцiв пiсля припинення, або скасування воєнного стану.
Таким чином до контролюючої особи не будуть застосовано штрафнi санкцiї за порушення, вчиненi у перiод з 1 сiчня 2022 року та протягом дiї воєнного стану в Українi по останнiй календарний день (включно) календарного мiсяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, за умови виконання контролюючою особою обов'язкiв, передбачених ст.392 Кодексу, протягом шести мiсяцiв пiсля припинення або скасування воєнного стану.
Питання: Зокрема, щодо процесу завiряння фiнансового звiту iноземної компанї: без напису про завiряння кonії звiту чи електронного пiдпису файлу звiтностi подавати файл невiрно?
Вiдповiдь: На виконання вимог п.392.5 ст.392 роздiлу I Кодексу до Звiту про ЮК в обов'язковому порядку додаються завiренi належним чином копiї фiнансовоi звiтностi КIК, що пiдтверджують розмiр її прибутку за звiтний (податковий) рiк.
При цьому, Кодексом, як законом, що регулює вiдносини у сферi справляння податкiв i зборiв, не встановлено порядку засвiдчення копiй документiв, а норма п.п.392.5.2 п.392.5 ст.392 роздiлу I Кодексу зумовлює необхiднiсть урахування платниками податків стандартiв оформлення документiв, визначених нацiональним стандартом як нормативним документом вiдповiдно до ст.ст.1, 23 Закону України «Про стандартизацiю».
Порядок засвiдчення копiй документiв визначений п.5.26 Нацiонального стандарту України Державна унiфiкована система документацiї, Унiфiкована система органiзацiйно-розпорядчої документацiї «Вимоги до оформлювання документiв» ДСТУ 4163:2020, затвердженого наказом Держспоживстандарту України вiд 01.07.2020 №144, який набув чинностi 01.09.2021.
Пунктом 5.26 Нацiонального стандарту «Вимоги до оформлювання документiв» (ДСТУ 4163:2020) передбачено, що вiдмiтка про засвiдчення копiї документ складається зi слiв «згiдно з оригiналом», найменування посади, особистого пiдпису особи, яка засвiдчує копiю, її власного iменi та прiзвища, дати засвiдчення копiї. У випадках, визначених законодавством, копiї документiв засвiдчують вiдбитком печатки юридичної особи, структурного пiдроздiлу (служби дiловодства, служби кадрiв, бухгалтерii тощо) юридичної особи або печатки «Для копiй».
Абзацом першим п.42.6 ст.42 Кодексу встановлено, що електронний документообiг мiж платником податків та контролюючим органом здiйснюсться вiдповiдно до Кодексу, законiв України вiд 22 травня 2003 року №851-IV «Про електроннi документи та елекронний документообiг» зi змiнами та доповненнями (далi - Закон №851) та вiд 05 жовтня 2017 року №2155-VIII «Про електроннi довiрчi послуги» зi змiнами та доповненнями (далi Закон №2155) без укладення вiдповiдного договору.
Законом №851 визначено, що електронний документ - документ, iнформацiя в якому зафiксована у виглядi електронних даних, включаючи обов'язковi реквiзити документа, без яких вiн не може бути пiдставою для його облiку i не матиме юридичної сили.
Одним iз таких реквiзитiв є електронний пiдпис, який використовусться для iдентифiкацiї автора та/або пiдписувача електронного документа iншими суб'єктами електронного документообiгу. Накладання електронного пiдпису, прирiвняного до власноручного пiдпису вiдповiдно до Закону №2155, завершує порядок створення електронного документа.
Таким чином, контролююча особа зобов'язана подати до контролюючого, органу копiї фiнансової звiтностi контрольованої iноземної компанiї завiренi вiдповiдно до вимог п.5.26 Нацiонального стандарту «Вимоги до оформлювання документiв» (ДСТУ 4163:2020) разом зi Звiтом про контрольованi iноземнi компанiї засобами електронного зв'язку в електроннiй формi з дотриманням вимог закону щодо електронного документообiгу та квалiфiкованого електронного пiдпису та такий документ матиме юридичну сил, вважатиметься належним чином завiреним, оскiльки особа, яка накладає електронний цифровий пiдпис, засвiдчує достовiрнiсть iнформацiї, що мiститься в електронному документi, зокрема, у фiнансовiй звiтностi контрольованої iноземної компанiї.
Слiд звернути увагу, що норми дiючого законодавства не передбачають переклад на українську мову фiнансовоi звiтностi, яка складена iноземною мовою, а також її апостилювання та нотарiального засвiдчення.
Ситуацiя: Щодо ФОП, якi закрились у сiчнi-березнi i вже було надано, лiквiдацiйнi декларацiї.
Питания: Яка ситуацiя з ними, чи можуть цi ФОП не надавати уточнюючi декларацiї за новою формою у випадку якщо це ФОП на 1-2 групi єдиного податку у яких ВЗ нараховуеться автоматично або ФОП на 3 групi без дiяльностi?
Вiдповiдь: У разi подання фiзичними особами - пiдприємцями податкової декларацiї платника єдиного податку - фiзичної особи - пiдприємця (далi - Декларацiя) за звiтнi (податковi) перiоди 2025 року, в якому проведено державну реєстрацiю припинення пiдприємницької дiяльностi до закiнчення такого звiтного перiоду, на який припадає дата лiквiдацiї за старою формою до 01.04.2025, платникам єдиного податку 1 - 2 групи, у яких вiйськовий збiр нараховується автоматично контролюючим органом, або платникам єдиного податку 3 групи без дiяльностi не потрiбно подавати Декларацiю за оновленою формою (за умови вiдсутностi пiдстав для подання звiтностi з виправленими показниками).
Ситуацiя: Підіймається хвиля вiдображення виплат ФОП вiд iнших ФОП У 4ДФ з ознаками 157.
Уточнення: Згiдно з п.п.14.1.180 п.14.1. ст.14 Кодексу податковий агент щодо податку на доходи фiзичних осiб* * - юридична особа (її фiлiя, вiддiлення, iнший вiдокремлений пiдроздiл), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, iнвестор (оператор) за угодою про розподiл продукцiї: якi незалежно вiд органiзацiйно-правового статусу та сnособу оподаткування iншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовiй або негрошовiй формi) зобов'язанi нараховувати утримувати та сплачувати податок, передбачений розд. IV Кодексу, до бюджету вiд iменi та за рахунок фiзичної особи* з доходiв, що виплачуються такiй особi, вести податковий облiк, подавати податкову звiтнiсть контролюючим органам та нести вiдповiдальність за порушення його норм в порядку, передбаченому ст. 18 та розд. IV Кодексу.
Питания: Проте є незрозумiлим чому не повинно вiдображатися? Чому ФОП став для iншого ФОП податковим агентом?
**ФОП виплачує iншому ФОП, не нараховує, не утримує i не сплачує за нього податок. Як вiн став податковим агентом?
*Адже виплата йде ФОП, який з цього доходу сплачув ЄП i з цього податку не сплачує ПДФО. Окрiм того: доходу фiзичних осiб, а не фiзичних осiб пiдприємцiв.
Вiдповiдь: Оподаткування доходiв фiзичних осiб - пiдприємцiв визначено ст.177 роздiлу IV Кодексу та главою 1 роздiлу XIV Кодексу.
Вiдповiдно до п.292.9 ст.292. Кодексу доходи фiзичної особи - платника єдиного податку, отриманi в результатi провадження господарської дiяльностi та оподаткованi згiдно з главою 1 роздiлу XIV Кодексу, не включаються до складу загального рiчного оподатковуваного доходу фiзичної особи, визначеного вiдповiдно до роздiлу IV Кодексу.
Доходом фiзичної особи - пiдприємця - платника єдиного податку є дохiд, отриманий протягом податкового (звiтного) перiоду в грошовiй формi (готiвковiй та/або безготiвковiй); матерiальнiй або нематерiальнiй формi, визначенiй п.292.3 ст.292 Кодексу. При цьому до доходу не включаються отриманi такою фiзичною особою пасивнi доходи у виглядi процентiв, дивiдендiв, роялтi, страховi виплати i вiдшкодування, доходи у виглядi бюджетних грантiв, а також доходи, отриманi вiд продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на правi власностi фiзичнiй особi та використовуеться в її господарськiй дiяльностi (пп.1 п.292.1 ст.292 Кодексу).
Вiдповiдно до пп.2 п.297.1 ст.297 Кодексу платники єдиного податку звiльняються вiд обов' язку нарахування, сплати та подання податкової звiтностi, зокрема, з податку на доходи фiзичних осiб у частинi доходiв (об'єкта оподаткування), що отриманi в результатi господарської дiяльностi платника єдиного податку першої - четвертої групи (фiзичної особи) та оподаткованi згiдно з главою 1 роздiлу XIV Кодексу.
Вiдповiдно до п.177.2 ст.177 Кодексу об'єктом оподаткування фiзичної особи-пiдприємця на загальнiй системi оподаткування є чистий оподатковуваний дохiд, тобто рiзниця мiж загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовiй та негрошовiй формi) i документально пiдтвердженими витратами, пов'язаними з господарською дiяльнiстю такої фiзичної особи - пiдприємця.
Згiдно з п.177.8 ст.177 Кодексу пiд час нарахування (виплати) фiзичнiй особi - пiдприємцю доходу вiд здiйснення нею пiдприємницької дiяльностi суб'єкт господарювання та/або самозайнята особа, якi нараховують (виплачують) такий дохiд, не утримують податок на доходи фiзичних осiб у джерела виплати, якщо фiзичною особою - пiдприємцем, яка отримує такий дохiд, надано копiю документа, що пiдтверджуе її державну реєстрацiю вiдповiдно до закону як суб’єкта пiдприемницької дiяльностi.
У разi якщо фiзична особа - пiдприємець отримує iншi доходи, нiж вiд провадження пiдприємницької дiяльностi, у межах обраних ним видiв такої дiяльностi, такi доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими Кодексом для платникiв податку - фiзичних осiб (п.177.6 ст.177 Кодексу).
Таким чином, фiзична особа - пiдприємець при нарахуваннi (виплатi) доходiв iншим фiзичним особам - пiдприємцям (контрагентам) звiльняеться вiд утримання та сплати податку на доходи фiзичних осiб до бюджету з таких доходiв, за умови, що зазначенi доходи отримуються фiзичними особами - пiдприємцями (контрагентами) в межах їх господарської дiяльностi та надання ними копiї документiв, що пiдтверджують їх державну реєстрацiю вiдповiдно до закону як суб’єкта пiдприємницької дiяльностi, а також у разi необхiдностi витяг з реєстру платникiв єдиного податку.
Разом з тим вiдповiдно до пп.14.1.180 п.14.1 ст.14 Кодексу податковий агент щодо податку на доходи фiзичних осiб - це, зокрема самозайнята особа, яка незалежно вiд органiзацiйно-правового статусу та способу оподаткування iншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовiй або негрошовiй формi) зобов'язанi нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений роздiлом IV Кодексу, до бюджету вiд iменi та за рахунок фiзичної особи з доходiв, що виплачуються такiй особi, вести податковий облiк, подавати податкову звiтнiсть контролюючим органам та нести вiдповiдалънiсть за порушення його норм в порядку, передбаченому ст.18 та роздiлом IV Кодексу.
При цьому особи, якi вiдповiдно до Кодексу мають статус податкових агентiв, та платники єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування (далi - єдиний внесок) зобов'язанi подавати у строки, встановленi Кодексом для податкового мiсяця, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платникiв податкiв - фiзичних осiб, i сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далi - Розрахунок) до контролюючого органу за основним мiсцем облiку. Такий розрахунок подається лише у разi нарахування сум зазначених доходiв платнику податку - фiзичнiй особi податковим агентом, платником єдиного внеску протягом звiтного перiоду.
Запровадження iнших форм звiтностi iз зазначених питань не допускаеться (пп. «б» п. 176.2 ст. 176 Кодексу).
Форма Розрахунку i Порядок заповнення та подання податковими агентами Розрахунку, затверджено наказом Мiнiстерства фiнансiв України вiд 13.01.2015 №4, iз змiнами (далi-Порядок).
Порядок заповнення показникiв Додатка 4ДФ до Розрахунку, визначений п. 4 роздiлу IV Порядку.
Згiдно з Довiдником ознак доходiв фiзичних осiб, наведеного у додатку 2 до Порядку, дохiд, виплачений самозайнятiй особi, вiдображаеться податковим агентом у додатку 4 ДФ до Розрахунку за ознакою доходу 157.
Враховуючи викладене, фiзична особа - пiдприємець у разi нарахування (виплати) доходiв на користь iнших фiзичних осiб - пiдприємцiв зобов'язана виконати функцiю податкового агента в частинi вiдображення таких доходiв у Розрахунку пiд ознакою 157.
Ситуацiя: Щодо ПДВ.
1) ПН вiд 05.01.2024 включено в сiчневу декларацiю 2025 року. Оскільки 365 к.д. минає 04.01.2025. Iнспектор наполягае на тому, що у сiчнi 2025 право на ПК уже вiдсутне.
Питания: Чи правомiрнi такi дiї? Адже у пунктi 198.6 йдеться про 365 к.д.:
«У разi якщо платник податку не включив у вiдповiдному звiтному nepioдi до податкового кредиту суму податку на додану вартiсть на пiдставi отриманих податкових накладних/розрахункiв коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному peєcтpi податкових накладних, таке право зберiгаеться за ним протягом 365 календарних днiв з дати складення податкової накладної/розрахунку коригування».
Вiдповiдь на питания 1: З огляду на норми п.198.6 ст.198 роздiлу V Кодексу останнiм звiтним (податковим) перiодом для включения податкової накладної, складеної 05.01.2024, є сiчень 2025 року (за умови, що така податкова накладна, складена за фактично здiйсненою господарською операцiєю на пiдставi первинних документiв та зареєстрована в Єдиному реєстрi податкових накладних (далi-ЄРПП)).
2) «ПН вiд липня 2022 була вчасно подана на реєстрацiю i заблокована. Документи поданi до суду, але дата розгляду справи все ще не призначена.
Питання: Чи збережеться право на ПК, якщо на момент рiшення суду сплинули 1095 днiв з моменту виписки заблокованої ПН? В якому місяцi пiдприємство втрачае право на ПК, адже саме у цей мiсяць виникае право на витрати у виглядi списаного податкового кредиту.»
3) «ПН вiд 25.05.2021 зупинена реєстрацiя 06.2021, контрагент на окупованiй mepumopiї. Статус в peєcmpi платникiв ПДВ - зареєстровано.
Питання: Чи варто очiкувати на даний ПК? Коли нacтyпнa дата втрати права на ПК? Адже саме у nepioдi «втрати права на ПК» виникае право на витрати у виглядi списаного податкового кредиту.»
4) «Пiдприємство працювало протягом 2023 - 2024 з постачальником з Херсона. Вони не подавали на реєстрацiю податковi накладнi з 2022 року i не здавали декларацiї з ПДВ. Постачальники з Херсона повiдомили ДПС про неможливiсть виконувати свої обов'язки платника податку, та як стверджують зроблять це по завершенню вiйни протягом 6-ти мiсяцiв.
Питання: Що пiдприємству робити з податковим кредитом? Чи збережеться право на включення до ПК та протягом якого перiоду?»
Вiдповiдь на питания 4: Зважаючи на те, що строк на включения сум ПДВ до податкового кредиту, встановлений п.198.6 ст.198 роздiлу V Кодексу, зупинявся до 01.08.2023, перебiг такого строку, починаючи з 01.08.2023, продовжується на ту кiлькiсть днiв, протягом яких платник податку мав право на включения сум ПДВ до податкового кредиту, якi припадаютъ на перiод, починаючи з дати введения воєнного стану на територiї України i до 01.08.2023. Зазначенi норми Кодексу не мiстять виключень в частинi формування податкового кредиту за операцiями з придбання товарiв/послуг, здiйсненими у платникiв податку, у яких в перiод дiї воєнного стану вiдсутня можливiсть виконувати свої податковi обов'язки.
5) «Податкова накладна виписана 31.01.2024, заблокована 16.01.2024, за рiшенням суду розблокована 28.01.2025.
Питання: Чи вiрне твердження, що перiод протягом якого підприємство може включити до ПК - це лютий 2026 року?
Уточнення: Розрахунок днiв додаеться:
дата виписки ПН | 31.01.2024 |
скiльки часу пройшло до зупинки | 16 |
загальний строк на включення до ПК | 365 |
залишилося | 349 |
сплив строку на включення до ПК | 12.02.2026 |
Вiдповiдь на питания 2, 3 i 5: Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здiйснює операцiї з постачання товарiв/послуг, є для покупця таких товарiв/послуг пiдставою для нарахувания сум податку, що вiдносяться до податкового кредиту (п.201.10 ст.201 роздiлу V Кодексу).
Згiдно з п.201.16 ст.201 роздiлу V Кодексу реєстрацiя податкової накладної/розрахунку коригувания в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на пiдставах, визначених Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Порядок ведения Єдиного реєстру податкових накладних затверджено постановою Кабiнету Мiнiстрiв Украіни вiд 29 грудня 2010 року №1246 (далi Порядок № 1246).
Вiдповiдно до п.19 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однiеї з таких подiй:
- прийняття в установленому порядку та набрання чинностi рiшенням про реєстрацiю податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- набрання рiшенням суду законної сили про реєстрацiю податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разi надходження до ДПС вiдповiдного рiшення);
- неприйняття та/або вiдсутнiстъ реєстрацiї в установленому порядку рiшення про реєстрацiю або вiдмову в реєстрацiї податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Правила формування податкового кредиту встановлено ст.198 роздiлу V Кодексу.
Згiдно з п.198.6 ст.198 роздiлу V Кодексу у разi якщо платник податку не включив у вiдповiдному звiтному перiодi до податкового кредиту суму податку на додану вартiсть на пiдставi отриманих податкових накладних/розрахункiв коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберiгається за ним протягом 365 календарних днiв з дати складення податкової накладної/розрахунку коригування.
Суми податку, сплаченi (нарахованi) у зв'язку з придбанням товарiв/послуг, зазначенi в податкових накладних/розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням строку реєстрацiї, включаютъся до податкового кредиту за звiтний податковий перiод, в якому зареєстровано податковi накладнi/розрахунки коригування до таких податкових накладних в ЄРПН, але не пiзнiше нiж через 365 календарних днiв з дати складення податкових накладних/розрахункiв коригування до таких податкових накладних.
У разi зупинення реєстрацiї податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН згiдно з п.201.16 ст.201 роздiлу V Кодексу перебiг строкiв, зазначених у п.198.6 ст.198 роздiлу V Кодексу, переривається на перiод зупинення реєстрацiї таких податкових накладних/розрахункiв коригування в ЄРПН (абзац сьомий п.198.6 ст.198 роздiлу V Кодексу).
Враховуючи лист Мiнiстерства фiнансiв України, реєстрацiя податкової накладної вважається зупиненою з дати оформления квитанцiї про зупинення реєстрацiї до, зокрема, дати набрання законної сили рiшенням суду про реєстрацiю податкової накладної в ЄРПН (у разi надходження до ДПС вiдповiдного рiшення).
Покупець може включити до податкового кредиту суми ПДВ, зазначенi у податковiй накладнiй, реєстрацiя якої була зупинена та яка надалi була зареєстрована в ЄРПН (у тому числi згiдно з рiшенням суду (у разі надходженяя до ДПС вiдповiдного рiшення)):
- у разi своєчасної реєстрацiї в ЄРПН такої податкової накладної - у декларацiї того звiтного (податкового) перiоду, в якому iї складено, або будь якого наступного звiтного перiоду в межах 365 календарних днiв з дати складання такої податкової накладної (з урахуванням переривання термiнiв вiдповiдно до абзацу сьомого п.198.6 ст.198 роздiлу V Кодексу);
- у разi несвоєчасної реєстрацiї в ЄРПН податкової накладної - у декларації того звiтного (податкового) перiоду, в якому iї зареєстровано в ЄРПН, але не пiзнiше нiж через 365 календарних днiв з дати iї складання (з урахуванням переривання термiнiв вiдповiдно до абзацу сьомого п. 198.6 ст., 198 роздiлу V Кодексу).
Право на ПК виникає пiсля реєстрацiї в ЄРПН податкової накладної. Якщо iї реєстрацiя зупинена, то на перiод зупинення термiн формування ПК перериваеться.
Вiдлiк такого термiну надалi починасrься з дати, зокрема, прийняття в установленому порядку та набрання чинностi рiшенням про реєстрацiю податковоi накладної.
6. Як правильно порахувати днi, що простроченi для нарахування штрафної санкції за несвоєчасну реєстрацiю у cuтyaцiї:
Податкова накладна 5.01.2024 на суму 12 000 000 грн., в тому числi ПДВ 20%, зареєстрована 05.02.2025.
Питания: Скiльки днiв протермiнування та який розмiр штрафу застосовується?
Розрахунок днів що протерміновані:
Протермiновано |
Варiант 1 (строк реєстрацiї до 5-ro включно, тому починаємо рахувати з наступного дня, а завершуємо рахувати днем, що передує датi реєстрації) |
Варiант2 | Відхілення |
365 | 366 | 1 | |
Ставка штрафу | 15% | 25% | 10% |
Сума ПДВ | 2 000 000,00 | 0 | |
Розмір штрафу | 300 000,00 | 500 000,00 | 200 000,00 |
Питания: Який з варiантiв вiрний?
Вiдповiдь: Податкове правопорушення у виглядi несвоєчасної реєстрацiї податкових накладних/розрахункiв коригування в Єдиному реєстрi податкових накладних (далi - ЄРПН) є порушенням, яке триває з дня наступного за останнім (граничним) днем реєстрацiї податкової накладної/розрахунку коригування по день фактичної реєстрацiї податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
Так, в зазначенiй в питаннi ситуацiї:
- граничний термiн реєстрацiї в ЄРПН податкової накладної вiд 05.01.2024 визначений п.89 пiдроздiлу 2 роздiлу ХХ Кодексу, а саме: до 05 календарноrо дня (включно) календарного мiсяця, наступного за мiсяцем, в якому вони складенi - 05.02.2024;
- початком настання вiдповiдальностi за несвоєчасну реєстрацiю такої податкової накладної є наступний день за останнiм (граничним) днем реєстрацiї його в ЄРПН - 06.02.2024;
- датою припинення порушення є день фактичної реєстрацiї податкової накладної вiд 05.01.2024 в ЄРПН - 05.02.2025.
При цьому, вiдповiдальнiсть за порушення граничних термiнiв реєстрацiї в ЄРПН податкової накладної передбачена в розмiрах визначених п.90 пiдроздiлу 2 роздiлу ХХ Кодексу.
Враховуючи зазначене, вiрним буде Варiант 2.
7) Податкова накладна постачальника вiд 29.08.23 заблокована, подав документи на розблокування, але 13.11.23 є рiшення про вiдмову в peєcтpaцiї. Постачальник не подавав на оскарження в суд.
Питания: Який термiн в даному випадку? І коли можна списати даний кредит на витрати?
Відповiдь на питания 7: Формування податкового кредиту з ПДВ здiйснюється на пiдставi податкової накладної, складеної за фактично здiйсненою господарською операцiєю на пiдставi первинних документiв та зареєстрованої в ЄРПН.
Водночас, п.44.1 ст.44 роздiлу II Кодексу встановлено, що для цiлей оподаткування платники податкiв зобов'язанi вести облiк доходiв, витрат та iнших показникiв, пов'язаних з визначенням об’єктiв оподаткування та/або податкових зобов'язань, на пiдставi первинних документiв, регiстрiв бухгалтерського облiку, фiнансовоi звiтностi, iнших документiв, пов'язаних з обчисленням i сплатою податкiв i зборiв, ведения яких передбачено законодавством.
Платникам податкiв забороняється формування показникiв податкової звiтностi, митних декларацiй на пiдставi даних, не пiдтверджених документами, що визначенi абзацом першим п.44.1 ст.44 роздiлу II Кодексу.
Для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує данi бухгалтерського облiку та фiнансової звiтностi щодо доходiв, витрат та фiнансового результату до оподаткування (абзац перший п.44.2 ст.44 роздiлу II Кодексу).
Частиною першою ст.9 Закону України вiд 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облiк та фiнансову звiтнiсть в Українi» (далi - Закон № 996) встановлено, що пiдставою для бухгалтерського облiку господарських операцiй є первиннi документи.
Iнформацiя, що мiститься у прийнятих до облiку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського облiку в регiстрах синтетичного та аналiтичного облiку шляхом подвiйного запису їх на взаємопов'язаних рахунках бухгалтерсъкого облiку (частина третя ст. 9 Закону № 996).
Вiдповiдно до частини п'ятої ст. 9 Закону № 996 господарськi операцiї повиннi бути вiдображенi в облiкових регiстрах у тому звiтному перiодi, в якому вони були здiйсненi.
Регулювания питань методологiї бухгалтерсъкого облiку та фiнансової звiтностi здiйснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну полiтику у сферi бухгалтерського облiку, затверджує нацiональнi положення (стандарти) бухгалтерського облiку, нацiональнi положення (стандарти) бухгалтерського облiку в державному секторi, iншi нормативно - правовi акти щодо ведения бухгалтерського облiку та складания фiнансовоi звiтностi (частина друга ст. 6 Закону № 996).
Вiдповiдно до Положения про Мiнiстерство фiнансiв України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 20.08.2014 № 375, Мiнiстерство фiнансiв України є головним органом у системi центральних органiв виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну фiнансову та бюджетну полiтику, державну полiтику зокрема у сферi бухгалтерського облiку та забезпечує формування i реалiзацiю единої державної податкової та митної полiтики.
Враховуючи вищезазначене, питания щодо дати формування витрат по податковому кредиту в бухгалтерському облiку вiдноситъся до компетенцiї Мiнiстерства фiнансiв України.
8. Щодо податкової накладної за щоденним пiдсумками - строки та штрафи.
Питання: Чи поширюються на податковi накладнi за щоденними пiдсумками строки peєcтpaцiї в ЄРПН згiдно з п.89 пiдроздiлу 2 роздiлу ХХ Кодексу (а також штрафи згiдно з п.90 пiдроздiлу 2 роздiлу ХХ Кодексу)?
Вiдповiдь: Пунктами 89 та 90 пiдроздiлу 2 роздiлу ХХ Кодексу, на перiод дiї воєнного стану збiльшено строки реєстрацiї в ЄРПН податкових накладних/розрахункiв коригування, якi мають поденний строк складания/реєстрацiї, встановлений п.201.10 ст.201 Кодексу, та зменшено розмiри штрафiв за їx порушення.
Новi строки реєстрацiї в ЄРПН податкових накладних/розрахункiв коригування, складених починаючи з 16 сiчня 2023 року, становлять:
- для податкових накладних/розрахункiв коригування, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного мiсяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного мiсяця, наступного за мiсяцем, в якому вони складенi;
- для податкових .накладних/розрахункiв коригування, складених з 16 по останнiй календарний день (включно) календарного мiсяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного мiсяця, наступного за мiсяцем, в якому вони складенi.
Разом з цим, п.89 пiдроздiлу 2 роздiлу ХХ Кодексу не передбачено збiльшення строку для реєстрацiї в ЄРПН зведених податкових/розрахункiв коригування до таких зведених податкових накладних складаних за операцiями, визначеними п.198.5 ст.198 та п.199.1 ст.199 Кодексу, передбаченого абзацом сiмнадцятим п.201.10 ст.201 Кодексу - протягом 20 календарних днiв, що настають за останнiм календарним днем мiсяця, в якому вони складені.
Водночас, Кодексом передбачено складання податкових накладних за щоденними пiдсумками операцiй (якщо податкова накладна не була складена на цi операцiї), реєстрацiя яких в ЄРПН здiйснюється в загальному порядку.
Вiдповідальнiсть за порушення граничних строкiв для реєстрацiї в ЄРПН податкових накладних/розрахункiв коригування передбачена ст.1201 роздiлу ІІ та п.90 пiдроздiлу 2 роздiлу ХХ Кодексу.
При цьому, для податкових накладних/розрахункiв, коригування, складених на операцiї з постачання товарiв/послуг, що звiльняються вiд оподаткування ПДВ; податкових накладних/розрахункiв коригування, складених на операцiї, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкових накладних/розрахункiв коригування, складених вiдповiдно до п.198.5 ст.198 Кодексу у разi здiйснення операцiй, визначених п.п. «а» - «г» п.198.5 ст.198 Кодексу, податкових накладних/розрахункiв коригування, складених вiдповiдно до ст.199 Кодексу; податкових накладних/розрахункiв коригування, складених вiдповiдно до абзацу одинадцятого п.201.4 ст.201 Кодексу, за порушення платниками ПДВ граничного строку, передбаченого ст.201 роздiлу V Кодексу, встановлена вiдповiдальнiсть у виглядi штрафних санкцiй у розмiрi 2 вiдсоткiв вiд обсягу постачання (без ПДВ), але не бiльше 1020 гривень (абзац сьомий п.1201.1 ст.1201 Кодексу).
Таким чином, у разi порушення строкiв, визначених Кодексом, для реєстрацiї в ЄРПН податкових накладних та/або розрахункiв коригування до таких податкових накладних складених за щоденними пiдсумками операцiй з постачання товарiв/послуг застосування штрафних санкцiй буде здiйснюватися:
- у розмiрах, визначених п.90 пiдроздiлу 2 роздiлу ХХ Кодексу (в залежностi вiд кiлькостi днiв прострочення) - щодо операцiй, якi оподатковуються за основною ставкою ПДВ або за ставкою 7, 14 вiдсоткiв;
- у розмiрi, визначеному абзацом 7 п.1201.1 ст.1201 Кодексу (2 вiдсоткiв вiд обсягу постачання (без ПДВ), але не бiльше 1020 гривень) - щодо операцiй, якi звiльняються вiд оподаткування ПДВ або оподатковуються за нульовою ставкою.
9) «Щодо податкової накладної за щоденним пiдсумками - у яких випадках може бути складена.
Питання: Чи можна податкову накладну за щоденним пiдсумками скласти на аванс?»
Вiдповiдь: Випадки, при виникненнi яких може бути складена податкова накладна за щоденними пiдсумками операцiй, визначенi п.201.4 ст.201 роздiлу V Кодексу, а саме:
- здiйснення постачання товарiв/послуг за готiвку кiнцевому споживачевi (який не є платником податку), розрахунки за якi проводяться через касу/реєстртори розрахункових операцiй та/або програмнi реєстратори розрахункових операцiй, або через банк, небанкiвського надавача платiжних послуг чи платiжний пристрiй (безпосередньо на рахунок постачальника);
- виписки транспортних квиткiв, готельних рахункiв або рахункiв, якi виставляються платнику податку за послуги зв'язку, iншi послуги, вартiсть яких визначаеться за показниками приладiв облiку, що мiстять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер постачальника (продавця), крiм тих, форма яких встановлена мiжнародними стандартами;
- надання платнику податку касових чекiв, що мiстять суму поставлених товарiв/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фiскального та податкового номерiв постачальника).
З огляду на норми п.201.4 ст.201 роздiлу V Кодексу на суму попередньої оплати (авансу) податкова накладна за щоденними підсумками операцiй не може бути складена.
Ситуацiя: Щодо резидентiв Дiя Ciтi.
1. Резидент Дiя Ciтi платник податку на виведений капiтал, платник ПДВ.
Працiвникам та гiг-спецiалiстам резидента Дiя Ciтi наданi подарунковi сертифiкати на суму 10 000 грн. кожен, а також кожному працiвнику подаровано ноутбук в 120 тис. грн. Ноутбуки були придбанi у платника ПДВ.
1) Чи виникає ПДФО та ЄСВ з подарункiв, що наведенi вище (сертифiкат та ноутбук)?
2. Чи виникає обов'язок нарахування ПДВ з подарункiв (сертифiкат, ноутбук), якщо цi витрати включаються до цiни реалiзацiї послуг, що пiдлягають оподаткуванню?
3. Чи оподатковуються перелiченi вище подарунки (сертифiкат та i ноутбук) податком на виведений капiтал?
Вiдповiдь на питания 1: Оподаткування доходiв фiзичних осiб регламентуеться роздiлом IV Кодексу, згiдно з п.п.163.1.1 п.163.1 ст.163 якого об'єктом оподаткування резидента є загальний мiсячний (рiчний) оподатковуваний дохiд.
Особливостi оподаткування доходiв спецiалістів резидента Дiя Ciтi встановленi п.170.141 ст.170 Кодексу, вiдповiдно до п.п.170.141.1 якого податковим агентом платника податку - спецiалiста резидента Дiя Ciтi пiд час нарахування (виплати) на його користь доходiв у виглядi заробiтної плати iнших заохочувальних та компенсацiйних виплат або iнших виплат i винагород, якi нараховуються (виплачуються, надаються) платнику податку у зв'язку з трудовими вiдносинами чи у зв'язку з виконанням гiг-контракту, укладеного у порядку, передбаченому Законом України вiд 15 липня 2021 року № 1667-IX «Про стимулювання розвитку цифрової економiки в Українi» (далi - Закон №1667), є резиденти Дiя Ciтi.
Згiдно з п.п.170.141.2 п.170.141 ст. 170 Кодексу за ставкою 5 вiдсоткiв, визначеною п.167.2 ст.167 Кодексу, оподатковуються доходи платника податку - спецiалiста резидента Дiя Ciтi, що виплачуються на його користь резидентом Дiя Ciтi у виглядi:
- заробiтної плати;
- винагороди за гiг-контрактом, укладеним у порядку, передбаченому Законом №1667, у тому числi винагороди за створення та перехiд прав на твори, створенi за замовленням;
- авторської винагороди за створення службового твору та перехід прав на службовi твори.
Перелiк доходiв, якi включаються до загального мiсячного (рiчного) оподатковуваного доходу платника податку визначено п.164.2 ст.164 Кодексу, зокрема, дохiд, отриманий платником податку як додаткове благо (крiм випадкiв, передбачених ст.165 цього Кодексу) у виглядi вартостi безоплатно отриманих товарiв (робiт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми знижки звичайної цiни (вартостi) товарiв (робiт, послуг), iндивiдуально призначеної для такого платника податку, крiм сум, зазначених у п.п.165.1.53 п.165.1 ст.165 Кодексу.
Ставка податку становить 18 вiдсоткiв бази оподаткування щодо доходів нарахованих (виплачених, наданих) платнику (крiм випадкiв, визначених у пп.167.2-167.5 ст.167 Кодексу) (п.167.1 ст.167 Кодексу).
Водночас ст.165 Кодексу встановлено виключний перелiк доходiв, якi не включаються до розрахунку загального мiсячного (рiчного) оподатковуваного доходу платника податку, зокрема, вартiсть дарункiв (а також призiв переможцям та призерам спортивних змагань) - у частинi, що не перевищує 25 вiдсоткiв однiєї мiнiмальної заробiтної плати (у розрахунку на мiсяць), встановленоi на 01 сiчня звiтного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якiй сумi (п.п.165.1.39 п.165.1 ст.165 Кодексу).
Враховуючи викладене, при наданнi юридичною особою дарункiв фiзичнiй особi в негрошовiй формi не включаеться до загального мiсячного (рiчного) оподатковуваного доходу платника податку вартiсть дарункiв, наданих такому платнику юридичною особою, яка у розрахунку на мiсяць не перевищуе 25 вiдсоткiв однiєї мiнiмальної заробiтноi плати, встановленої на 01 сiчня звітного податкового року.
Разом з тим, якщо вартiсть дарункiв перевищує вказаний розмiр, то дохiд у вигляді суми такого перевищення включається до загального мiсячного (рiчного) оподатковуваного доходу платника податкiв як додаткове благо i оподатковується податком на доходи фiзичних осiб з урахуванням положень п.164.5 ст.164 Кодексу. При цьому юридична особа у разi виникнення доходу у фiзичної особи зобов'язана виконати yci функцiї податкового агента, визначені Кодексом, зокрема, щодо нарахування, утримання та сплати податку на доходи фiзичних осiб з зазначених доходiв.
База нарахувания єдиного внеску для роботодавцiв, до числа яких належать i резиденти Дiя Ciтi, визначена частиною першою ст.7 Закону України вiд 08 липия 2010 року № 2464-VI «Про збiр та облiк єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування» (далi - Закон № 2464).
Вiдповiдно до абзацу першого п.1 частини першої ст.7 Закону №2464 базою нарахувания єдиного внеску для такої категорiї платникiв є сума нарахованої кожнiй застрахованiй особi заробiтної плати за видами виплат, якi включають основну та додаткову заробiтну плату, iншi заохочувальнi та компенсацiйнi виплати, у тому числi в натуральнiй формi, що визначаються вiдповiдно до Закону України від 24 березня 1995 року №108/95-ВР «Про оплату працi», та суму винагороди фiзичним особам за виконания робiт (надания послуг) за цивiльно-правовими договорами.
Водночас постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22.12.2010 №1170 затверджено Перелiк видiв виплат, що здiйснюються за рахунок коштiв роботодавцiв, на якi не нараховується единий внесок на загальнообов'язкове державне соцiальне страхувания (далi - Перелiк).
Отже, при визначеннi питання щодо належностi до бази нарахувания єдиного внеску суми подарункових сертифiкатiв та подарованих ноутбукiв, роботодавець має керуватися первинними документами на пiдставi яких встановлюється належнiсть таких сум до фонду оплати працi, який складається з фонду основної заробiтної плати, фонду додаткової заробiтної плати, iнших заохочувальних та компенсацiйних виплат. При цьому, у разi належностi таких виплат до фонду оплати працi, роботодавцем також мають бути врахованi положения Перелiку щодо виплат, на якi не нараховуеться єдиний внесок.
Вiдповiдь на питания 2: Якщо вартiсть придбаних з ПДВ Резидентом Дiя Ciтi товарiв у повнiй мipi включається до складу вартостi послуг, операцiї Резидента Дiя Ciтi з постачання яких пiдлягають оподаткуванню ПДВ, то обов'язку щодо нарахувания податкових зобов'язань з ПДВ вiдповiдно до п.198.5 ст.198 роздiлу V Кодексу у Резидента Дiя Ciтi не виникає.
Вiдповiдь на питания 3: Вiдповiдно до пп.5.1 - 5.3 ст.5 роздiлу І Кодексу поняття, правила та положения, установленi Кодексом та законами з питань митної справи, застосовуються виключно для регулювання вiдносин, передбачених ст.1 роздiлу I Кодексу. У разi якщо поняття, термiни, правила та положения iнших актiв суперечать поняттям, термiнам, правилам та положениям Кодексу, для регулювання вiдносин оподаткування застосовуються поняття, термiни, правила та положения Кодексу. Iншi термiни, що застосовуються у Кодексi i не визначаються ним, використовуються у значеннi, встановленому iншими законами.
Органiзацiйнi, правовi та фiнансовi засади функцiонувания правового режиму Дiя Ciтi, що запроваджується з метою стимулювания розвитку цифрової економiки в Українi шляхом створения сприятливих умов для ведения iнновацiйного бiзнесу, розбудови цифрової iнфраструктури, залучення iнвестицiй, також талановитих спецiалiстiв визначено Законом України вiд 15 липня 2021 року №1667-IX «Про стимулювання розвитку цифрової економiки в Українi» зi змiнами (далi-Закон № 1667).
Згiдно з пп.1, 2 та 11 частини першої ст.1 Закону № 1667:
- гiг-контракт - цивiльно - правовий договір, за яким гiг-спецiалiст зобов'язуеться виконувати роботи та/або надавати послуги вiдповiдно до завдань резидента Дiя Ciтi як замовника, а резидент Дiя Ciтi зобов'язується оплачувати виконанi роботи та/або наданi послуги i забезпечувати гiг спецiалiсту належнi умови для виконання робiт та/або надання послуг, а також
- соцiальнi гарантiї, передбаченi роздiлом V Закону № 1667;
- гiг -спецiалiст - фiзична особа, яка за гiг-контрактом є пiдрядником та/або виконавцем;
- резидент Дiя Ciтi - юридична особа, яка вiдповiдно до Закону №1667 набула статусу резидента Дiя Ciтi та згiдно з iнформацiєю, що мiститься у реєстрi Дiя Ciтi, перебуває у зазначеному статусi.
Вiдповiдно до частини шостої ст.20 Закону №1667 резидент Дiя Ciтi забезпечує гiг-спецiалiста обладнанням та iншими засобами, необхiдними для виконання робiт (надання послуг), якщо iнше не передбачено гiг-контрактом.
Особливостi застосування до резидента Дiя Ciтi спецiальних умов оподаткування, день початку i день припинення застосування таких .умов визначаються Кодексом (частина сьома ст.2 Закону №1667).
Спецiалiсти резидента Дiя Ciтi - гiг - спецiалiсти, що виконують роботу (надають послуги) на замовлення та на користь (в iнтересах) резидента Дiя Ciтi на пiдставi гiг - контракту, укладеного в порядку, передбаченому Законом №1667, та/або особи, якi перебувають iз резидентом Дiя Ciтi у трудових вiдносинах (п.п.14.1.283 п.14.1 ст.14 роздiлу I Кодексу).
Вiдповiдно до п.135.2 ст.135 роздiлу III Кодексу базою оподаткування операцiй резидента Дiя Ciтi - платника податку на особливих умовах є грошове вираження об'єкта оподаткування, розрахованого за правилами, визначеними п.135.2 ст.135 Кодексу та п.п.141.91.3 п.141.91 ст.141 роздiлу ІІІ Кодексу. У разi здiйснення операцiй, якi є об'єктом оподаткування, у формi, вiдмiннiй вiд грошової, базою оподаткування є вартiсть такої операцiї, визначена на рiвнi не нижче звичайноi цiни.
Згiдно з п.п.135.2.1.6 п.п.135.2.1 п.135.2 ст.135 роздiлу III Кодексу до бази оподаткування резидента Дiя Ciтi - платника податку на особливих умовах включається, зокрема, вартiсть майна (робiт, послуг), наданого (наданих) особi, яка не є резидентом Дiя Ciтi - платником податку на особливих умовах, без висування вимог щодо компенсації його (їх) вартостi (у тому числi безоплатно наданих товарiв (робiт, послуг), за винятком:
- наданого (наданих) неприбутковим органiзацiям, оподаткування операцiй з якими регулюється п.п.135.2.1.8 i 135.2.1.881 п.п135.2.1 п.135.2 ст.135 роздiлу III Кодексу;
- розповсюдженого (розповсюджених) резидентом Дiя Ciтi - платником податку на особливих умовах (у тому числi iз залученням третiх осiб) пiд час, проведения рекламних (маркетингових) заходiв, за умови що звичайна цiна одиницi товару (робiт, послуг), що використовуються в рекламному (маркетинговому) заходi як окрема одиниця розповсюджения, не перевищує розмiру двох прожиткових мiнiмумiв для працездатної особи, встановлених законом на 1 сiчня податкового (звiтного) року;
- якщо вартiсть такого майна (робiт, послуг) пiдлягає оподаткуванню податком на доходи фiзичних осiб вiдповiдно до роздiлу IV Кодексу або не включається до розрахунку загального мiсячного (рiчного) оподатковуваного доходу згiдно iз ст.165 роздiлу IV Кодексу та/або не оподатковується згiдно з п.170.7 ст.170 роздiлу IV Кодексу;
- додаткових благ, що надаються резидентом Дiя Ciтi - платником податку на особливих умовах на користь спецiалiстiв резидента Дiя Ciтi, якщо такi додатковi блага не оподатковуються податком на доходи - фiзичних осiб через вiдсутнiсть персонiфiкованого облiку;
- суми пенсiйних внескiв у межах недержавного пенсiйного забезпечення та страхових платежiв, передбачених п.п.«в» i «г» п.п.164.2.16 п.164.2 ст.164 роздiлу IV Кодексу.
Для цiлей цього пiдпункту:
- безоплатно наданим майном вважаеться також майно, нестача якого виявлена пiд час iнвентаризацiї, за умови що балансова вартiсть такого вiдсутнього майна станом на дату проведения iнвентаризації перевищує 5 вiдсоткiв сукупної балансової вартостi вiдповiдної однорiдної групи майна, щодо якого проводиться iнвентаризацiя (крiм списания нестачi у межах норм природного убутку), та платник податку не звернувся до вiдповiдних органiв iз заявою про: вчинення кримiнального правопорушення чи притягнення винних осiб до вiдповiдальностi або не вжив заходiв до стягнення суми компенсацii iз зберiгача, страхової компанiї тощо у зв'язку з такою нестачею;
- однорiдна група майна означае сукупнiсть майна, що об'єднується за ознакою однорiдностi сировини i матерiалу, призначення, способу виробництва тощо.
Якщо платником податку визначено однорiдну групу майна вiдповiдно до облiкової полiтики пiдприємства, використовуються вiдповiднi положения облiкової полiтики пiдприємства.
Отже, у разi якщо операцiї iз надання подарункiв гiг-спецiалiстам (сертифiкат та ноутбук), а також оплати навчання директору, пiдлягають оподаткуванню податком на доходи фiзичних осiб вiдповiдно до роздiлу IV Кодексу або не включається до розрахунку загального мiсячного (рiчного) оподатковуваного доходу згiдно зi ст.165 роздiлу IV Кодексу та/або не оподатковується згiдно з п.170.7 ст.170 роздiлу IV Кодексу, то такi операцiї не включаються до бази оподаткування резидентiв Дiя Ciтi - платникiв на особливих умовах.
2. Резидент Дiя Ciтi (платник податку на виведений капiтал, платник ПДВ)
Заплатило за навчання директора в Українському католицькому yнiвepcuтeтi. Навчання пов'язане з пiдвищенням управлiнських навичок (не є вищою освiтою), тривалiсть навчання 2 ркки, вартiсть 500 000 грн.
Питання:
- Чи виникае ПДФО та вiйськовий збiр, ЄСВ з даних виплат?
- Чи виникае ПДВ зобов'язання з таких сум, як з послуг, що безоплатно наданi працiвнику?
- Чи оподатковуються данi суми податком на виведений капiтал ?
Вiдповідь на питания 1: Оподаткування доходiв фiзичних осiб регламентуеться роздiлом IV Кодексу, згiдно з п.п.163.1.1 п.163.1 ст.163 якого об'єктом оподаткування резидента є загальний мiсячний (рiчний) оподатковуваний дохiд.
Вiдповiдно до п.п.165.1.21 п.165.1 ст.165 Кодексу до загального мiсячного (рiчного) оподатковуваного доходу платника податку не включається, зокрема, сума, сплачена будь-якою юридичною або фiзичною особою на користь вiтчизняних вищих та професiйно-технiчних навчальних закладiв за здобуття освiти, за пiдготовку чи перепiдготовку платника податку, але не вище трикратного розмiру мiнiмальноi заробiтноi плати, встановленої законом на 1 сiчня звiтного (податкового) року за кожний повний або неповний мiсяць навчання, пiдготовки чи перепiдготовки такої фiзичної особи.
Згiдно з п.п.165.1.37 п.165.1 ст.165 Кодексу до загального мiсячного (рiчного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума витрат роботодавця у зв'язку з пiдвищенням квалiфiкацiї (перепiдготовкою) платника податку згiдно iз законом.
Отже, сума коштiв сплачених роботодавцем на користь вiтчизняних вищих та професiйно-технiчних навчальних закладiв за навчання фiзичної особи, що не перевищуе у 2025 роцi 24 000,00 rрн за кожний мiсяць навчання та витрати роботодавця у зв'язку з пiдвищенням квалiфiкацiї (перепiдготовкою) працiвника, не включаютъся до складу оподатковуваного доходу такої фiзичної особи.
У разi порушення зазначених умов та в частинi перевищення суми, визначеноi п.п.165.1.21 п.165.1 ст.165 Кодексу, кошти, сплаченi роботодавцем за навчання фiзичної особи, прирiвнюються до додаткового блага та оподатковуються податком на доходи фiзичних осiб за ставкою 18 вiдсоткiв.
Водночас, пп.9 та 11 роздiлу ІІ Перелiку визначено випадки, за яких на витрати на навчання працiвника, понесенi роботодавцем, не здiйснюється нарахування єдиного внеску.
Враховуючи викладене, у разi якщо вiдповiдно до первинних документiв витрати, понесенi резидентом Дiя Ciтi на навчання директора в Українському католицькому унiверситетi, належать до числа тих, якi описанi в пп.9 або 11 роздiлу ІІ Перелiку, то нарахування єдиного внеску на такi суми не здiйснюється.
Вiдповiдь на питания 2: Якщо резидент Дiя Ciтi фактично не постачає директору освiтнi послуги, а лише здiйснює їх оплату безпосередньому постачальнику таких послуг то, вiдповiдно, для цiлей оподаткування ПДВ операцiя з постачання таких освiтнiх послуг (у тому числi на безоплатнiй основi) у такого резидента Дiя Ciтi не виникає та податковi зобов'язання з ПДВ не нараховується.
Безпосередньо оплата резидентом Дiя Ciтi вартостi освiтнiх послуг, якi будуть надаватися постачальником таких послуг директору, для цiлей оподаткування ПДВ не розглядаеться для резидента Дiя Ciтi як окрема операцiя з постачання послуг такому директору.
Водночас, якщо безпосередньо резидент Дiя Ciтi постачає (у тому числi на безоплатнiй основi) директору, як окремому суб'єкту, послуг у розумiннi норм п.п.14.1.185 п.14.1 ст.14 роздiлу I Кодексу (у тому числi послуги, що споживаються у процесi вчинення певної дiї або провадження певної дiяльностi), то для цiлей оподаткування ПДВ така операцiя розглядаеться як операцiя з постачання послуг, яка є об'єктом оподаткування ПДВ.
Вiдповiдь на питания 3: Вiдповiдно до пп.5.1 - 5.3 ст.5 роздiлу 1 Кодексу поняття, правила та положения, установленi Кодексом та законами з питань митної справи, застосовуютъся виключно для регулювання вiдносин, передбачених ст.1 роздiлу I Кодексу. У разi якщо поняття, термiни, правила та положения інших актів суперечать поняттям термінам, правилам та положениям Кодексу, для регулювания вiдносин оподаткування застосовуються поняття, термiни, правила та положення Кодексу. Iншi термiни, що застосовуютъся у Кодексi i не визначаються ним, використовуються у значеннi, встановленому iншими законами.
Органiзацiйнi, правовi та фiнансовi засади функцiонувания правового режиму Дiя Ciтi, що запроваджується з метою стимулювания розвитку цифрової економiки в Українi шляхом створения сприятливих умов для ведения iнновацiйного бiзнесу, розбудови цифрової iнфраструктури, залучення iнвестицiй, а також талановитих спецiалiстiв визначено Законом України вiд 15 липня 2021 року №1667-IX «Про стимулювания розвитку цифрової економiки в Українi» зi змiнами (далi-Закон №1667).
Згiдно з пп.1, 2 та 11 частини першої ст.1 Закону №1667:
- гiг-контракт - цивiльно-правовий договiр, за яким гiг-спецiалiст зобов'язується виконувати роботи та/або надавати послуги вiдповiдно до завдань резидента Дiя Ciтi як замовника, а резидент Дiя Ciтi зобов'язуеться оплачувати виконанi роботи та/або наданi послуги i забезпечувати гiг спецiалiсту належнi умови для виконания робiт та/або надания послуг, а також соцiальнi гарантiї, передбаченi роздiлом V Закону №1667;
- гiг-спецiалiст - фiзична особа, яка за гiг-контрактом є пiдрядником та/або виконавцем;
- резидент Дiя Ciтi - юридична особа, яка вiдповiдно до Закону №1667 набула статусу резидента Дiя Ciтi та згiдно з iнформацiєю, що мiститься у реєстрi Дiя Сiтi, перебувае у зазначеному статусi.
Вiдповiдно до частини шостої ст.20 Закону №1667 резидент Дiя Ciтi забезпечує гiг-спецiалiста обладнанням та iншими засобами, необхiдними для виконання робiт (надання послуг), якщо iнше не передбачено гiг-контрактом.
Особливостi застосування до резидента Дiя Ciтi спецiальних умов оподаткування, день початку i день припинення застосування таких умов визначаються Кодексом (частина сьома ст.2 Закону №1667).
Спецiалiсти резидента Дiя Ciтi - гiг-спецiалiсти, що виконують роботу (надають послуги) на замовлення та на користь (в iнтересах) резидента Дiя Ciтi на пiдставi гiг-контракту, укладеного в порядку, передбаченому Законом №1667, та/або особи, якi перебувають iз резидентом Дiя Сiтi у трудових вiдносинах (п.п.14.1.283 п.14.1 ст.14 роздiлу I Кодексу).
Вiдповiдно до п.135.2 ст.135 роздiлу III Кодексу базою оподаткування операцiй резидента Дiя Ciтi - платника податку на особливих умовах є грошове вираження об'єкта оподаткування, розрахованого за правилами, визначеними п.135.2 ст.135 роздiлу III Кодексу та пп.141.91.3 п.141.91 ст.141 роздiлу III Кодексу. У разi здiйснення операцiй, якi є об'єктом оподаткування, у формi, вiдмiннiй вiд грошової, базою оподаткування є вартiсть такої операцiї, визначена на рiвнi не нижче звичайної цiни.
Згiдно з п.п.135.2.1.6 п.п.135.2.1 п.135.2 ст.135 роздiлу III Кодексу до бази оподаткування резидента Дiя Ciті - платника податку на особливих умовах включається, зокрема, вартiсть майна (робiт, послуг), наданого (наданих) особi, яка не є резидентом Дiя Ciтi - платником податку на особливих умовах без висування вимог щодо компенсацiї його (їх) вартостi (у тому числi безоплатно наданих товарiв (робiт, послуг), за винятком:
- наданого (наданих) неприбутковим органiзацiям, оподаткування операцiй з якими регулюється п.п.135.2.1.8 i 135.2.1.81 п.п.135.2.1 п.135.2 ст.135 розділу III Кодексу; ·
- розповсюдженого (розповсюджених) резидентом Дiя Ciтi - платником податку на особливих умовах (у тому числi iз залученням третiх осiб) пiд чac проведения рекламних (маркетингових) заходiв, за умови що звичайна цiна одиницi товару (робiт, послуг), що використовується в рекламному (маркетинговому) заходi як окрема одиниця розповсюдження, не перевищує розмiру двох прожиткових мiнiмумiв для працездатної особи, встановлених законом на 1 сiчня податкового (звiтного) року;
- якщо вартiсть такого майна (робiт, послуг) пiдлягає оподаткуванню податком на доходи фiзичних осiб вiдповiдно до роздiлу IV Кодексу або не включається до розрахунку загального мiсячного (рiчного) оподатковуваного доходу згiдно iз ст.165 роздiлу IV Кодексу та/або не оподатковується згiдно з п.170.7 ст.170 роздiлу IV Кодексу;
- додаткових благ, що надаються резидентом Дiя Ciтi - платником податку на особливих умовах на користь спецiалiстiв резидента Дiя Ciтi, якщо такi додатковi блага не оподатковуються податком на доходи фiзичних осiб через вiдсутдiсть персонiфiкованого облiку;
- суми пенсiйних внескiв у межах недержавного пенсiйного забезпечення та страхових платежiв, передбачених п.п.«в» i «г» п.п.164.2.16 п.164.2 ст.164 роздiлу IV Кодексу.
Для цiлей цього пiдпункту:
- безоплатно наданим майном вважається також майно, нестача якого виявлена пiд час iнвентаризацiї, за умови що балансова вартiсть такого вiдсутнього майна станом на дату проведения iнвентаризацiї перевищує 5 вiдсоткiв сукупної балансової вартостi вiдповiдної однорiдної групи майна, щодо якого проводиться iнвентаризацiя (крiм списання нестачi у межах норм природного убутку), та платник податку не звернувся до вiдповiдних органiв iз заявою про вчинення кримiнального правопорушення чи - притягнення винних осiб до вiдповiдальностi або не вжив заходiв до стягнення суми компенсації iз зберiгача, страховоi компанiї тощо у зв'зку з такою нестачею;
- однорiдна група майна означає сукупнiсть майна, що об'єднується за ознакою однорiдностi сировини i матерiалу, призначення, способу виробництва тощо.
Якщо платником податку визначено однорiдну групу майна вiдповiдно до облiкової полiтики пiдприємства, використовуються вiдповiднi положения облiкової, полiтики пiдприємства.
Отже, у разi якщо операцiї iз надання подарункiв гiг-спецiалiстам (сертифiкат та ноутбук), а також оплати навчання директору, пiдлягають оподаткуванню податком на доходи фiзичних осiб вiдповiдно до роздiлу IV Кодексу або не включаеться до розрахунку загального мiсячного (рiчного) оподаткованого доходу згiдно iз ст.165 роздiлу IV Кодексу та/або не оподатковується згiдно з п.170.7 ст.170 роздiлу IV Кодексу, то такi операцiї не включаються до бази оподаткування резидентiв Дiя Ciтi - платникiв на особливих умовах.
Ситуацiя: Щодо платника орендної плати за землю комунальної властностi.
Уточнення: На пiдставi ст.5 Закону №161 (https:/lzakon.rada.gov.ua/laws/show/161-l4#n27) орендарями земельних дiлянок можуть бути громадяни i юридичнi особи, iноземнi та особи без громадянства, мiжнароднi об'єднання та органiзації а також iноземнi держави.
Аналогiчна норма зазначена в частинi 2 ст.93 ЗК (https:l/zakon.rada.gov.uallaws/show/2768-14#n792).
Земельнi дiлянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичнuм особам, iноземцям i особам без громадянства, мiжнародним об'єднанням i органiзацiям, а також iноземним державам.
Деякi мiськi ради укладають договори оренди земель комунальнї' власностi не з фiзичною особою, а з ФОП.
Питання: в якому випадку, згiдно з чинним законодавством, ФОП може бути платником орендної плати за землю комунальної власностi?
Вiдповiдь: Вiдносини, пов'язанi з орендою землi, регулюються Цивiльним кодексом України, Земельним кодексом України (далi - Земельний Кодекс), Законом України вiд 06 жовтня 1998 року №161-XIV «Про opeндy землi», iншими законами та нормативно-правовими актами, а також договором оренди землі.
Порядок передачi земельних дiлянок в аренду регламентовано ст.124 Земельного кодексу якою передбачено, що передача в оренду земельних дiлянок, що, перебувають у державнiй або комунальнiй власностi, здiйснюється на пiдставi рiшення вiдповiдного органу виконавчої влади, або органу мiсцевого самоврядування згiдно з їx повноваженнями, визначеними ст.122 Земельного кодексу.
Право оренди земельноi дiлянки виникає з моменту державної реєстрацiї цих прав (ст.125 Земельного Кодексу).
Справляння плати за землю регламентується Кодексом.
Пiдставою для нарахування орендної плати за земельну дiлянку є договiр оренди такої земельноi дiлянки (п.288.1 ст.288 Кодексу).
Розмiр та умови внесения орендної плати встановлюються у договорі оренди мiж орендодавцем (власником) i орендарем (п.288.4 ст.288 Кодексу).
Податковий перiод, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетiв застосовуеться вiдповiдно до вимог ст.ст.285-2.87 Кодексу (п.288.7 ст.288 Кодексу).
Платники плати за землю (крiм фiзичних осiб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 01 сiчня i не пiзнiше 20 лютого поточного року подають до вiдповiдного онтролюючого органу за мiсцезнаходженням земельної дiлянки податкову декларацiю на поточний рiк за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст.46 Кодексу, з разбивкою рiчної суми рiвними частками за мiсяцями. Подання такої декларацiї звiльняє вiд обов'язку подання щомiсячних декларацiй (п.286.2 ст. 286 Кодексу).
Нарахування фiзичним особам сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за мiсцем знаходження земелъної дiлянки, у тому числi право на яку фiзична особа має як власник земельної частки (паю), якi надсилаютъ платнику податку у порядку, визначеному ст.42 Кодексу, до 01 липня поточного року податкове повiдомлення-рiшення (п.286.5 ст.286 Кодексу).
Якщо договiр оренди за землю державної або комунальної власностi укладено на пiдставi рiшення вiдповiдного органу виконавчої влади або органу мiсцевого самоврядування з фiзичної особою - пiдприємцем, то фiзична особа - пiдприємець є платником орендної плати за землю з моменту державної реєстрацiї договору оренди.
Ситуацiя
«Розмiр абонентної плати за доступ до мережi Iнтернет був 480 грн. на мiсяць з ПДВ.
Абонент (платнuк ПДВ) 10 сiчня 2025 року оплатив 5760 грн. з ПДВ на 12 мiсяцiв 2025 року i йому була виписана ПН на цю суму (12 мiс х 480 грн. з ПДВ).
З 1 квітня ня 2025 року розмiр абонентної плати змiнився, i вже становить 600 грн. на мiсяць з ПДВ (додаткова угода до договору про новий розмiр абонентної плати вiд 01.04.2025).
Щомiсяця, останнiм днем, виписується акт наданих послуг на суму абонентної плати за мiсяць:
за сiчень - 480 грн. з ПДВ; за лютий - 480 грн. з ПДВ; за березень - 480 грн. з ПДВ.
За квiтень акт наданих послуг буде вiд 30.04.2025 на суму 600 грн. з ПДВ.
Питания: Яким чином i якою датою робити РК до ПН вiд 10 сiчня 2025 року?»
Вiдповiдь: Розрахунок коригування до податкової накладної необхiдно складати за правилами, встановленими у Порядку заповнення податкової накладної, затвердженому наказом Мiнiстерства фiнансiв України вiд 31.12.2015 №1307, зареєстрованим у Мiнiстерствi юстицii України 26.01.2016 за №137/28267.
При цьому з огляду на описану ситуацiї та, враховуючи норми п.187.1 ст.187 роздiлу V Кодексу, розрахунок коригування до податкової накладної необхiдно складати на дату кожного оформления акту наданих послуг за новою (збiльшеною) вартiстю.
Ситуація: Щодо подання Уточнюючих декларацiй за новою формою, якщо лiквiдацiйна декларацiя була подана на старих бланках. У вiдповiдi податкiвцi пишуть про можливiстъ подання Уточнюючих декларацiй за новою формою.
Питания: Чому подається саме Уточнююча декларацiя? Граничний термiн подання лiквiдацiйної декларацiї для ФОП 3 групи, який закрився в 1 кварталi 2025 року - 12.05.2025р., а для ФОП 1-2 групи взагалi 01.03.2026 р. Тодi правильно зараз подати декларацiю з типом форми Звiтна Нова, а не Уточнююча, так як граничний термiн подання ще не сплив? Який тип форми слiд обрати для переподання лiквiдацiйної декларацiї по єдиному податку на нових бланках, якщо граничний термiн подання ще не сплив: Звiтна нова чи Уточнююча?
Вiдповiдь: У разi подання фiзичними особами - пiдприємцями Декларацiї за податковий (звiтний) перiод, в якому проведено державну реєстрацiю припинення пiдприємницької дiяльностi до закiнчення такого звiтного перiоду, на який припадає дата лiквiдацiї за старою формою до 01.04.2025, платникам необхiдно подати Декларацiю за оновленою формою з вiдображенням у Додатку 2 деталiзованих показникiв розрахунку мiнiмального податкового зобов'язання з урахуванням положень п.74 пiдрозд. 10 розд. ХХ «Перехiднi положения» Кодексу та визначенням податкових зобов'язань по вiйськовому збору у вiдповiдному роздiлi Декларацiї за звiтнi (податковi) перiоди 2025 року:
- до закiнчення граничного строку подання Декларацiї - 3 типом «Звiтна нова»;
- пiсля закiнчення граничного строку подання Декларацiї - з типом «Уточнююча».
Ситуацiя: ФОП платник єдиного податку надає послуги в сферi iнформацiйних технологiй iноземнiй Компанiї, за що отримує кошти. З цiєю iноземною Компанiєю укладаеться додаткова угода до Договору, якою передбачається, що ФОП також має право отримати вiд Компанiї «умовний бонус» як % вiд чистого прибутку Компанiї. ФОП має право на цей бонус лише у випадку, що з його допомогою та зусиллям Компанiя досягає фiнансових результатiв. Угодою хочемо зафiксувати, що така виплата бонусу не є розподiлом прибутку, виплатою дивiдендiв або будь-якою iншою формою участi ФОПа у прибутках Компанiї.
Питання: Чи може такий умовний бонус ФОП зарахувати в свiй дохiд i сплатити з нього 5 % ЄП? Чи це буде розцiнено як дохiд фiзичної особи i отримання такого роду «бонусу» на рахунок ФОП буде помилковим?
Вiдповідь: Вiдповiдно до п.п.14.1.54 п.14.1 ст.14 Кодексу доходом з джерелом їx походження з України - є будь-який дохiд, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числi вiд будь-яких видiв ix дiяльностi на територiї України (включаючи виплату (нарахування) винагороди iноземними роботодавцями), її континентальному шельфi, у виключнiй
(морськiй) економiчнiй зонi.
Доходом платника єдиного податку фiзичної особи - пiдприємця є дохiд, отриманий протягом податкового (звiтного) пepioдy в грошовiй формi (готiвковiй та/або безготiвковiй); матерiальнiй або нематерiальнiй формi, визначенiй п.292.3 ст.292 Кодексу. При цьому до доходу не включаються отриманi такою фiзичною особою пасивнi доходи у виглядi процентiв, дивiдендiв, роялтi, страховi виплати i вiдшкодування, доходи у виглядi бюджетних грантiв, а також доходи, отриманi вiд продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на правi власностi фiзичнiй особi та використовується в її господарськiй дiяльностi (п.п.1 п.292.1 ст.292 Кодексу).
Пунктом 292.11 ст.292 Кодексу визначено суми коштiв, якi не включаються до складу доходу платника єдиного податку.
Суми коштiв, у виглядi бонусiв, якi надходять на розрахунковий рахунок фiзичної особи - пiдприємця - платника єдиного податку, не внесено до перелiку коштiв, якi не включаються до складу доходу платникiв єдиного податку.
Ситуація: Щодо сплати ЄСВ.
Питания: Чи може ФОП 3 група не сплачувати ЄСВ 1760,00 грн. за себе, якщо на роботi за сумiсництвом йому нараховують мiнiмальну ЗП та сплачують ЄСВ 22%, а за основнuм мiсцем роботи зараз нарахувань немає?
Вiдповiдь: Вiдповiдно до частини шостої ст.4 Закону №2464 особи, зазначенi у п.п.4 i 5 частини першоi ст.4 Закону №2464, якi мають основне мiсце роботи або уклали гiг-контракт з резидентом Дiя Ciтi в порядку та на умовах, передбачених Законом №1667, звiльняються вiд сплати за себе єдиного внеску за мiсяцi звiтного перiоду, за якi роботодавцем (резидентом Дiя Ciтi) сплачено страховий внесок за таких осiб у розмiрi не менше мiнiмалъного страхового внеску. Такi особи можуть бути платниками єдиного внеску за умови самостiйного визначення ними бази нарахування за мiсяцi звiтного перiоду, за якi роботодавцем (резидентом Дiя Ciтi) сплачено страховий внесок за таких осiб у розмiрi не менше мiнiмального страхового внеску. Самостiйно визначена такими особами база нарахування не може перевищувати максимальну величину бази нарахування єдиного внеску, встановлену Законом №2464. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмiр мінімального страховогр внеску.
Отже, зазначеною законодавчою нормою визначено двi умови для звiльнення, зокрема, фiзичних осiб - пiдприємцiв, вiд сплати єдиного внеску за себе:
- наявнiсть основного мiсця роботи або укладеного гiг-контракту з резидентом Дiя Ciтi;
- сплата роботодавцем страхового внеску за таких осiб у розмiрi не менше мiнiмального страхового внеску за вiдповiднi мiсяцi звiтного перiоду.
Враховуючи викладене, у разi якщо фiзична особа - пiдприємець має основне мiсце роботи i роботодавцем (не обов'язково за основним мiсцем роботи) сплачено страховий внесок у розмiрi не менше мiнiмального страхового внеску, то така фiзична особа - пiдприємець звiльняється вiд сплати за себе єдиного внеску за вiдповiднi мiсяцi звiтного перiоду.
________________________________