КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 22 липня 2016 р. N 448
Київ
Про затвердження Типових вимог до осіб, які претендують на зайняття посад державної служби категорії "А"
Із змінами і доповненнями, внесеними
постановами Кабінету Міністрів України
від 3 жовтня 2018 року N 835,
від 3 листопада 2019 року N 903,
від 12 лютого 2020 року N 98,
від 18 листопада 2020 року N 1139
Відповідно до частини четвертої статті 20 Закону України "Про державну службу" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Типові вимоги до осіб, які претендують на зайняття посад державної служби категорії "А", що додаються.
2. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім підпункту 2 пункту 3 розділу "Загальні вимоги" Типових вимог, затверджених цією постановою, який набирає чинності з 1 травня 2018 року.
Прем'єр-міністр України
В. ГРОЙСМАН
Інд. 19
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 22 липня 2016 р. N 448
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 12 лютого 2020 р. N 98)
ТИПОВІ ВИМОГИ
до осіб, які претендують на зайняття посад державної служби категорії "А"
I. Загальні (кваліфікаційні) вимоги*
1.
|
Освіта**
|
- ступінь вищої освіти - не нижче магістра
|
2.
|
Досвід роботи**
|
- загальний стаж роботи - не менше семи років;
- досвід роботи на посадах державної служби категорій "А" чи "Б" або на посадах не нижче керівників структурних підрозділів в органах місцевого самоврядування або досвід роботи на керівних посадах у відповідній сфері - не менше трьох років
|
3.
|
Володіння державною мовою
|
- вільне володіння державною мовою
|
4.
|
Володіння іноземною мовою
|
- володіння іноземною мовою, яка є однією з офіційних мов Ради Європи (англійська або французька)
|
II. Спеціальні вимоги
Кваліфікаційні вимоги***
1.
|
Освіта***
|
|
2.
|
Досвід роботи***
|
|
Вимоги до компетентності****
Вимога
|
Компоненти вимоги
|
1.
|
Лідерство
|
- вміння та досвід у визначенні стратегії, напрямів діяльності і розвитку організації та встановлення її чітких цілей і завдань;
- вміння розвивати професійні компетентності співробітників;
- здатність надихати команду та мотивувати людей на самовіддану роботу, досягнення індивідуального та командного результату;
- вміння ефективно делегувати задачі та управляти результативністю команди;
- створення культури відкритості та відповідальності
|
2.
|
Комунікація та взаємодія
|
- вміння правильно визначати заінтересовані та впливові сторони, розбудовувати партнерські стосунки;
- здатність ефективно взаємодіяти - слухати, сприймати та доносити думку;
- вміння публічно виступати, презентувати матеріал на аудиторію;
- здатність впливати на думку інших, використовуючи переконливі аргументи та послідовну комунікацію
|
3.
|
Розуміння сфери державної політики
|
- розуміння актуальних проблем та викликів у відповідній сфері державної політики;
- бачення необхідних змін у формуванні та реалізації державної політики у відповідній сфері;
- бачення шляхів розв'язання поточних проблем у відповідній сфері;
- розуміння кола заінтересованих сторін та шляхів їх залучення до формування/реалізації політики у відповідній сфері
|
4.
|
Стратегічне бачення
|
- бачення загальної картини у сфері своєї відповідальності, розуміння середньо- та довгострокових цілей;
- здатність визначати напрямки розвитку та покращень у сфері своєї відповідальності;
- уміння перетворювати довгострокові цілі та концептуальне бачення у конкретні задачі та показники їх виконання, чіткі та послідовні плани дій
- вміння здійснювати оцінку гендерного впливу під час формування, впровадження та оцінювання державної політики
|
5.
|
Управління змінами та інновації
|
- рішучість та наполегливість у впровадженні змін;
- вміння планувати, оцінювати ефективність та коригувати плани;
- здатність формувати концептуальні пропозиції, інноваційні ідеї та підходи
|
6.
|
Доброчесність та дотримання правил етичної поведінки
|
- здатність застосовувати принцип доброчесності та правила етичної поведінки державних службовців;
- недопущення поведінки, яка свідчить про нечесність та/або не безсторонність кандидата;
- недопущення поведінки, через яку призначення кандидата негативно вплине на суспільну довіру до державної служби;
- здатність розуміти вимоги щодо конфлікту інтересів та інші обмеження, встановлені Законом України "Про запобігання корупції", та утримуватись від їх порушення
- виключено
- виключено
|
7.
|
Абстрактне мислення
|
- здатність до логічного мислення;
- вміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки
|
8.
|
|
|
Професійні знання*****
Вимога
|
Компоненти вимоги
|
1.
|
Знання законодавства
|
знання:
- Конституції України;
- Закону України "Про державну службу";
- Закону України "Про запобігання корупції" та іншого законодавства
|
2.
|
|
|
3.
|
|
|
____________
* Зазначаються загальні вимоги відповідно до частини першої статті 19 та частини другої статті 20 Закону України "Про державну службу".
** Не зазначається у разі наявності аналогічної вимоги у підрозділі "Кваліфікаційні вимоги***" розділу "II. Спеціальні вимоги".
*** Зазначається лише у разі, коли спеціальним законом, який регулює діяльність відповідного державного органу, визначено інші вимоги до освіти та/або досвіду роботи, відмінні від тих, що зазначені у Законі України "Про державну службу", а також у разі необхідності уточнення галузей знань та/або спеціальностей, за якими здобуто вищу освіту, досвіду роботи у конкретній сфері.
**** У підрозділі "Вимоги до компетентності" зазначається не більше восьми вимог.
***** У підрозділі "Професійні знання" зазначається не більше трьох вимог.
(Типові вимоги у редакції постанов
Кабінету Міністрів України від 03.10.2018 р. N 835,
від 03.11.2019 р. N 903,
від 12.02.2020 р. N 98,
із змінами, внесеними згідно з постановою
Кабінету Міністрів України від 18.11.2020 р. N 1139)